על פי החלטת בג"צ

מאות שוטרים מפנים את תושבי תפוח מערב

עימותים ביישוב תפוח מערב, מאות שוטרים הגיעו למקום כדי לפנות מבנים שאמורים להיות מפונים בסוף החודש. במקום מתגוררות חמש משפחות שיפונו אף הן על פי בג"צ (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים פרלמן)

החל פינוי 10 המבנים במאחז תפוח מערב. במהלך הלילה (ראשון) הגיעו מאות שוטרים לגבעת תפוח מערב והחלו בניסיון להשתלט על הבתים, אותם קבע בג"צ כי יש לפנות עד סוף החודש הנוכחי. תושבי הגבעה דיווחו כי השוטרים עברו מבית לבית תוך שהם עוצרים נערים רבים ששהו בבתים ומחוצה להם. הנערים שנעצרו הועברו לאוטובוסים וטיוליות והורדו בצמתים רחוקים מהאזור.

בשטח לגביו פסק בג"ץ יש 11 מבנים, בהם מתגוררות חמש משפחות. (חלק מהמבנים שימשו לחקלאות ותעשייה עבור התושבים). שני מבנים הועברו לאדמות מדינה, גם הם כרגע תחת סכנת הריסה.

התושבים מותחים ביקורת על המשטרה שלדבריהם נהגה באלימות כלפי הנוער שהגיע למחות על הפינוי. כך בין היתר נשמע שוטר מאיים על נער: "אני אפרק לך את הפרצוף".

השוטרים שנפצעו (צילום: דוברות המשטרה)

התושבים מדווחים כי המשטרה מסרבת לאפשר לנער שנפצע בראשו מאלימות השוטרים לקבל טיפול רפואי. בנוסף, שוטרים רבים פרוסים סביב הישוב תפוח ולא מאפשרים להגיע לישוב. התושבים טוענים כי המשטרה מציגה צו שטח צבאי סגור האוסר על כניסה לישוב יצהר ואין לו כל קשר לישוב תפוח.

במהלך היום צפוייה המשטרה לנסות ולהשתלט על בתים נוספים המיועדים להריסה ועל מאות בני הנוער שעוד שוהים בבתים אלו וצפויים עימותים בגבעה שכן התושבים הודיעו שלא ייתפנו מרצון מהגבעה.

אחד התושבים אף מסר, כי "אמנם במהלך החודשים האחרונים התנהל משא ומתן עם המדינה על מנת לאפשר הישארות של התושבים בגבעה אך החלטנו לצאת ולהיאבק על ארץ ישראל מרגע שהבנו שהמדינה מסרבת לאפשר ליהודים להמשיך לגור בתפוח מערב".

מהמשטרה נמסר, כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, בשעה זו החלו כוחות הביטחון בפינוי 10 המבנים במאחז תפוח מערב, בהתאם להחלטת בימ״ש. כוחות הביטחון יפעלו באופן מקצועי וברגישות, על מנת למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ככל שניתן, הכל בכדי לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות".

לדברי המשטרה, השוטרים ולוחמי מג״ב הפועלים במאחז נתקלו באלימות והתנגדות אקטיבית וחריגה שכללה השלכת חומר שגרם לצריבה בעיני השוטרים, אקונומיקה, ידוי מקלות, ביצים וחפצים אחרים לעבר הכוחות.

על פי דוברות המשטרה, החל מהבוקר נפצעו 11 שוטרים מאלימות שהופעלה כלפיהם ועד כה נעצרו 6 חשודים בגין תקיפות שוטרים והתפרעויות אלימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר