טרור העפיפונים

מאות תרנגולי הודו נחנקו למוות מעשן רב

עפיפוני הטרור גורמים לנזק רב לחקלאות באזור עוטף עזה. מאות תרנגולי הודו נחנקו למוות בקיבוץ עין השלושה 17 שריפות נוספות פרצו במהלך היום מהעפיפונים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שריפה בעוטף עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

טרור העפיפונים גורם לנזק רב נוסף והפעם גם לצער בעלי חיים: מאות תרנגולי הודו נחנקו למוות הערב (ראשון) בלולים של קיבוץ עין השלושה, כתוצאה מעשן השריפות שפרצו עקב בלוני תבערה.

מוקדם יותר הוזעקו חבלני משטרה לטפל בחפץ חשוד שהוצמד לשני בלונים שהועפו מעזה ונחתו על עץ בחצר בית במושב בית הגדי ליד נתיבות. מבדיקה ראשונית התברר כי המכל שחובר לבלונים הכיל חומר תבערה ולא מטען חבלה. במקביל טיפלו חבלני משטרה בשלושה בלונים שהועפו לפאתי שדרות.

במשטרה שבים ומבקשים שלא לגעת בחפץ חשוד, לדווח למוקד 100 ולהרחיק את הסובבים למרחק של 50 מטרים לפחות.

במקביל בצה"ל ממשיכים לבחון את ההתייחסות לטרור העפיפונים. שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנסו היום לדיון על המצב ברצועת עזה דרשו מהרמטכ''ל גדי איזנקוט לפגוע במחבלים מרצועת עזה שמשגרים עפיפונים ובלוני תבערה לעבר ישראל וגורמים להצתת שטחי חקלאות רבים בדרום.

הרמטכ''ל אמר לראשי הקבינט שחמאס הוא שמנהל את שיגור העפיפונים, והסביר כי יש בעיה משפטית להגדיר את כל משגרי העפיפונים כמי שמסכנים חיים.

טרור העפיפונים מכה ביישובי העוטף כבר יותר מחודשיים וחצי וממשיך לגרום לנזקים כבדים לתושבי האזור. צוותי הכיבוי פעלו ב-20 שריפות שפרצו במהלך השבת, תוך כדי השרב הכבד שהקשה על המאמצים. באחד המקרים האש כמעט התפשטה לבסיס צבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר