פסק דין מהפכני

נישואיו של סרבן הגט עודד גז הופקעו; העגונה שוחררה

מכה קשה לסרבן הגז הוותיק, שנמלט מהארץ אך נתפס ונמצא כעת בהליכי הסגרה: בפסק דין של בית הדין הרבני, עליו "סמכו את ידיהם גדולי הפוסקים", הותרו נישואיו לג' - ששוחררה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
עודד גז. ארכיון (צילום: דוברות בתי הדין)

תיק העגינות הקשה ביותר עמו מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים, נפתרה לפני שעה קלה (שני), כאשר אשתו של סרבן הגט עודד גז, ג', שוחררה מעגינותה בפסק דין בו בוטלו נישואיהם על ידי הרכב בית הדין בחיפה בראשותו של הראב"ד הרב אברהם מאיר שלוש.

כזכור, מדובר בתיק קשה מאוד, שהתנהל בבית הדין הרבני בפתח תקווה ולאחר מכן בבית הדין הרבני הגדול ובבית הדין הרבני בחיפה. תחילה הגיע בית הדין בחיפה למסקנה כי יש לחייב את הבעל בגט, ובשל סרבנותו הופעלו כנגדו סנקציות חמורות.

בין השאר, ובהנחיית בית הדין, פוטר גז מעבודתו באוניברסיטת בר אילן, והוטלו עליו הרחקות דרבנו תם במסגרתם אין לדבר עמו, להעסיק אותו ולחלוק לו כבוד.

כמו כן, בית הדין התיר לפרסם את שמו ותמונתו ברבים. ה'שיימינג' גלש אף לרשתות החברתיות, זכה לעשרות אלפי שיתופים וחשיפות ועורר פולמוס ציבורי רחב וחסר תקדים - תוך שהוא מעלה את המודעות לבעיית סרבני הגט.

בהמשך, עם הטלת הסנקציות, נמלט גז מהארץ באמצעות דרכון מזויף שהיה ברשותו, אך בשלב זה הוכנס לתמונה אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, שהצליח להביא את האסמכתאות הדרושות משפטית להוכחת העבירה הפלילית שביצע גז, ובעקבות זאת החליטה המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים לפתוח בהליכי הסגרה של גז לישראל.

במקביל נפתח מרדף חוצה יבשות אחר גז, באמצעות חוקרים פרטיים וגורמי מודיעין. המרדף החל בקפריסין, משם נמלט גז לאומן שבאוקראינה ולאחר מכן לאירופה - תחילה ללונדון ובהמשך לבלגיה.

כזכור, בפעילות משותפת של אגף העגונות, האינטרפול, משטרת ישראל והמחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים, נעצר גז בבלגיה והוא נמצא בהליכי הסגרה לישראל.

אך לאחרונה, על מנת לתת רשת ביטחון לחירותה של האישה, פתח הרכב בית הדין הרבני בחיפה בראשותו של הראב"ד הרב אברהם מאיר שלוש, הרב דניאל אדרי והרב שמואל אברהם חזן, בדיונים באשר לתוקף הקידושין של בני הזוג.

כאמור, בפסק דין טרי ומהפכני, הוחלט היום לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז ולהתיר את גברת ג' גז מעגינותה, זאת לאחר דיונים מאומצים, בהם נשמעו עדויות והתקבלו חוות דעת וסקירות מקצועיות.

המשמעות המיידית כמובן, היא כי מעמדה של ג' הוא כשל רווקה שלא נישאה מעולם. על פי החלטת בית הדין פסק הדין נותר חסוי, אך גדולי הרבנים העוסקים בתחום סמכו עליו את ידיהם.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב דוד מלכא מסר: "אני שמח כי אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר עמן התמודדה מערכת בתי הדין הרבניים הגיעה היום לסיומה. פסק דין זה מוכיח שוב כי בית הדין נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו – הן המבצעיים והן ההלכתיים ולא מותיר אבן שלא הפך במאמצים אדירים להביא מזור לכל העגונות במדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר