גזר דין קיצוני

הזוי: הרג צבת ים נדירה ונשלח לכלא

בית המשפט גזר את דינו של ישראלי שדקר למוות צבת ים, ל-10 חודשי מאסר. למרות בקשתו להישאר ליד אמו הזקוקה לעזרתו, התעקש השופט כי העונש על צער בעלי חיים חשוב יותר (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הובלת צבת הים (צילום: עמי לזר, רשות הטבע והגנים)

בית המשפט השלום בנתניה גזר היום (שני) עונש מאסר בפועל של 10 חודשים, ועוד קנס כספי, על דמיטרי קנדלר שדקר למוות לפני תשע שנים צבת ים ירוקה בגן הלאומי חוף השרון.

מכתב האישום עולה, כי קנדלר בן ה-50 שהה בתחילת חודש יוני באותה שנה בגן הלאומי חוף השרון, וכשהבחין בצבת ים ירוקה שעלתה לחוף כדי להטיל את ביציה, החליט לדקור אותה - לדבריו כי כלבו נבח לעברה והדבר הפריע לו לישון.

הצבה נמצאה בשעת בוקר מוקדמת על ידי אנשי הרשות באזור המים הרדודים, כשהיא פצועה באורח קשה ומדממת כתוצאה ממעשיו של הנאשם.

הזוחלת הימית, שגילה המוערך הוא כ-30 שנה ושהיתה בתחילת תקופת הפוריות שלה, הובהלה לטיפול חירום במרכז להצלת צבי ים ב"בית הספר הימי מבואות ים" במכמורת, שם נאלצו המטפלים להרוג אותה כדי לגאול אותה מייסוריה הקשים.

בניתוח שלאחר המוות נמצאו בבטנה של הצבה 93 ביצים מוכנות להטלה. במירוץ נגד השעון הוציאו אנשי המרכז את הביצים במטרה להעבירן לחוות הדגרה מוגנת, אך לאחר מספר שבועות שהוטמן הקן בחול ובקע רק צב אחד.

סניגור הנאשם ביקש כי בית המשפט "יחמול על הנאשם, אשר אינו אדם חסר רגישות לבעלי חיים; ייקח בחשבון את מצוקתו הכלכלית של הנאשם אשר מסייע לאמו הקשישה", אך השופט התעקש תוך שהוא מציין: "מעשיו של הנאשם מגלמים אכזריות לשמה, אשר יש לגנותה בכל פה. הנאשם פגע בצבה חסרת ישע, ללא כל יכולת להגן על עצמה. הצבה נפגעה ממעשיו של הנאשם באופן כה קשה, עד כי היו חייבים להמיתה על מנת לגאול אותה מייסוריה. החלטתו לחזור לישון לאחר שהבין כי המקל חדר לגופה של הצבה, דומה לאדם שפגעה בהולך רגל, אף אם לא בכוונה, וברח".

הצבה הפצועה (צילום: עמי לזר, רשות הטבע והגנים)

אתי אלטמן, מייסדת עמותת "תנו לחיות לחיות" הגיבה לאחר הכרעת הדין: "זה מעביר מסר ברור - אפס סובלנות לפגיעה ולהתעללות בבעלי חיים. אני מקווה שכל מקרה מהסוג הזה, שיגיע לפתחו של בית המשפט יסתיים בענישה חמורה. רק על ידי ענישה והרתעה, לצד חינוך והסברה מגיל צעיר נעקור את התופעה הזאת מהשורש".

גם ברשות הטבע והגנים הודיעו, כי "מדובר בפסיקה חשובה לפיה בית המשפט שוב הבהיר כי אין מקום לסלחנות ביחס לפוגעים באכזריות בחיות הבר - חסרי הישע שאנו, בני האדם, אמונים על שלומם".

גזר דינו המלא של דימיטרי: 10 חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, קנס בסך 10,000 שקלים והתחייבות על סף 100 אלף שקל לשלוש שנים להימנע מכל מכל עבירת אלימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר