הפרקליטות לבג"צ: לקיים בחירות לרבנות לוד

לאחר חודשים ארוכים בהם הבחירות לרב העיר לוד נעצרו בשל חקירת משטרה שהתקיימה סביב אחד המועמדים לתפקיד, פרקליטות המדינה מבקשת מבג"צ לאפשר את קיום הבחירות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: FLASH90)

פרסום ראשון: לאחר חודשים ארוכים בהם הבחירות לרב העיר לוד נעצרו בשל חקירת משטרה שהתקיימה סביב אחד המועמדים לתפקיד, פרקליטות המדינה מבקשת מבג"צ לאפשר את קיום הבחירות, זאת לאחר עיון בחומר החקירה.

ל"כיכר השבת" נודע כי פרקליטות המדינה שיגרה את עמדתה לבג"ץ ובין היתר כתבה כי התקיימה ישיבה בפרקליטות המדינה בהשתתפות גורמי המשטרה החוקרים פרשה הנוגעת לאחד המועמדים. חקירה שטרם התקבלה החלטה בעניינה.

לדברי פרקליטות המדינה, למרות החקירה, עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והמשנה לפרקליט המדינה היא כי יש אפשרות להמשיך את הליך הבחירות לרב העיר לוד: "אין מניעה לקדמם במצב הנוכחי".

הפרקליטות מדגישה כי קיום הבחירות מותנה בקיומם עד לחודש יולי, זאת בשל הצמידות לבחירות לרשויות המקומיות והבעיה המשפטית לקיים בחירות רב עיר בסמוך לבחירות לרשות. הפרקליטות מדגישה כי יתכן וינקטו הליכים מנהליים נגד המועמד הנמצא תחת חקירה.

נתון נוסף ומודגש בעמדת הפרקליטות, הוא כי אין ללמוד גזירה שווה בין לוד - שם אושר לקיים בחירות בסמוך לבחירות לרשויות לבין בחירת רב העיר חדרה, שם טרם החל ההליך.

עו"ד אשר דל שהגיש את העתירות בעניין הבחירות לרב עיר בלוד ובעניין הבחירות לרב עיר בחדרה מסר בתגובה:
"יש הגיון בהודעת הפרקליטות המבחינה בין הליך הבחירות בלוד לעומת חדרה. בלוד לא מכהן רב עיר ולכן חשוב להזדרז לקיים את הבחירות. לעומת זאת בעניין חדרה, מכהן בה כיום רב עיר ואין כל סיבה שבעולם לקיים שם בחירות לרבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר