מכתב נדיר נחשף

דעת מרן הרב קנייבסקי: פאה - עדיפה ממטפחת

מכתב בכתב ידו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מציג את עמדתו באחד הפולמוסים הכי רגישים במגזר החרדי - מה עדיף יותר, פאה או מטפחת? הנוסח המלא. לא נגענו (חרדים, יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פר חדש שעוסק בענייני נישואין, ומופיע בימים אלו, שופך אור על עמדת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי באחד הנושאים ההלכתיים בנפיצים במגזר החרדי - פאה או מטפחת - מה טוב יותר? על פי העלון דברי שי"ח, שמצטט מתוך הספר 'תורת חיים', עמדתו של הגר"ח קנייבסקי נחרצת בנושא.

הספר מביא מכתב בכתב ידו של מרן הגר"ח קנייבסקי שבו נאמר: "כל גדולי ליטא הלכו נשותיהם בפאה נכרית, אבל צריך שיהא ניכר למסתכל שזה פאה, ואם אין ניכר כלל ודאי אסור, אבל אם כשמסתכלים אפשר להכיר מותר, ולפעמים זה יותר טוב ממטפחת כי בזה אפשר לכסות את כל השערות, מיהו הנוהגים להחמיר יש להם להחמיר כמנהגם כמש"כ המ"ב בסימן ע"ב ס"ק ט"ו עכ"ל".

"הרי להדיא: אם כשמסתכלים אפשר להכיר שזה פיאה מותר וכך נהגו כל גדולי ליטא, ולפעמים זה יותר טוב ממטפחת" נאמר בעלון.

"בענין זה", מוסיפים בעלון, "נוסיף קטע ממכתב שקיבלנו מאחד מחשובי תלמידי רבינו שליט"א: לאחרונה רווח אצל גורמים מסויימים מקרב עמי הארץ להתעטף באיצטלה של קדושה וצניעות, ולשבש בלב ההמון כאילו ציבור החרדים ויראי ד' אינם הולכים בדרך הישר, וכביכול עולם התורה נוהג הפקר בדברים שהם בבסיס קיום עם ישראל, ומערבבים ומעוותים בין חובת הצניעות למחלוקת בסוגיית פאה נכרית, כביכול מי שמתיר אכילת קטניות בפסח קל בעיניו איסור חמץ".

"לא זו בלבד שהמטרה היחידה שלהם היא לעשות קטגוריה בת"ח, עוד חורה להם שגדולי ישראל נחרצים בדעת תורתם ומביעים את דעתם נכוחה לכל חפץ בדבר ה' זו הלכה, וחושבים שבמודעות רחוב בסיסמאות מדקרות ניתן לטשטש את האמת, והאמת עדה לעצמה!".

"עוד מובא בספר הנ"ל בשם מרן החזון איש שהעידו משמו שמוטב ללבוש פאה נכרית אע"פ שנראה כעין שערותי' (דמ"מ ניכר) מללבוש מטפחת שקשה ליזהר בזה לכסות כל השער (והוא כדעת המתירין פאה נכרית עי' מ"ב סי' ע"ה סק"א וכן נהגו בביתו)" נכתב לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר