"חשבונות הבנק הוקפאו"

"מתקפת סייבר" באמצע נאום נתניהו • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (רביעי) בכנס הסייבר הבינלאומי בתל-אביב, כאשר במהלך נאומו הופיעה הודעה על המסך שמדמה מתקפת סייבר • צפו (חדשות בארץ)

(צילום וידאו: לע"מ; תמונה: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (רביעי) בכנס הסייבר הבינלאומי בתל-אביב, כאשר במהלך נאומו הופיעה הודעה על המסך שמדמה מתקפת סייבר.

בהודעה נאמר כי הכנס המוקדש לאבטחת סייבר פשוט נפרץ. "הפורצים" דיווחו למשתתפים כי הם מתגוררים לא רחוק מישראל וכי חשבונות הבנק של כל היושבים באולם - הוקפאו.

עוד נאמר כי "הקניין הרוחני" של החברות של המשתתפים בכנס - "נמצא עכשיו בידיים שלנו, כך גם השיחות הפרטיות שלכם". "הפורצים" איימו בנוסף כי "מידע זה נשלח אל המתחרים שלך ואל האויבים שלך".

ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו כי "זהו לא תרחיש דמיוני. נהוג לומר ששחקנים מדינתיים יכולים להסב נזק גדול הרבה יותר. לא שחקנים מדינתיים, אלא מדינות. מדינות יכולות לגרום הרבה יותר נזק. הן יכולות לעשות כל מה ששמעתם כאן והרבה יותר מזה. הן יכולות לשתק את המערכות הרגישות ביותר שלנו, הן יכולות להשתלט, פשוטו כמשמעו, על חלק מאותן מערכות חיוניות.

"זה לא משהו שהוא תיאורטי בעתיד. זה כבר קורה בהווה, כפי שאתם יודעים היטב, אחרת לא הייתם כאן, לא היו לכם חברות, לא היו לכם עסקים כל כך משגשגים אלמלא האיום הנורא הזה על הבנקים שלנו, המטוסים שלנו, אפילו מערכות הנשק שלנו.

"יש לנו הזדמנויות מדהימות ואנחנו מנצלים אותן ועם זאת יש לנו אתגרים אדירים, ואנו חייבים להתמודד איתם. לא יהיה פתרון קסם. זה לא קיים. לא יהיה כל פתרון שיבלום באופן הרמטי מדינה כלשהי או אפילו את רוב המתקפות. זה לא יקרה.

"אנחנו עוקבים במרכז הסייבר (ה-CERT) בבאר שבע אחר המתקפות. אתם צריכים לבקר שם. אנחנו יכולים לפקח על לא מעט דברים, אנחנו יכולים למנוע לא מעט דברים, אבל הדרך היחידה שנוכל להתמודד עם האתגר העצום ולנצל את ההזדמנויות העצומות הוא להמשיך לרוץ קדימה, להיות קדימה, להתקדם מהר יותר ויותר. זהו מבחן עליון לציוויליזציה שלנו. היא תועמד למבחן לא רק ע"י ארגוני פשיעה או טרוריסטים, אלא גם ע"י מדינות אחרות.

"אנחנו חייבים לשלב כוחות. זאת הסיבה שאנחנו מקיימים את כנס הסייבר הזה כאן, על מנת להגן על ההווה ולהבטיח את העתיד. לא פחות מזה. אני מברך אתכם על שבאתם לישראל. לא יכולתם לבוא למקום טוב יותר בהקשר של ביטחון סייבר. אנחנו רוצים את העסקים שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר