חוק הגיוס בש"ס

הגר"ש כהן עודכן בפרטי החוק החדש; חברי המועצת - לא

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עדכן באריכות, ביום רביעי שעבר, את נשיא המועצת הגר"ש כהן בפרטי חוק הגיוס, אך בבתי שניים מחברי המועצת חשים תסכול מכך שטרם עודכנו בפרטי החוק (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת ואריה דרעי. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

שבוע לאחר שהוועדה המקצועית במשרד הביטחון הגישה את המלצותיה והצעת חוק הגיוס החדש, ובמפלגות ש"ס ו'דגל התורה' ממשיכים במאמץ להגיע להסכמות משותפות בכפוף להחלטות גדולי ישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע שעבר, בשעות הערב של יום רביעי, הגיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, לישיבה ממושכת עם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, להתייעצות בנושא.

דרעי ישב עם הגר"ש במשך שעה ארוכה ופירט את המצב המורכב בו נמצאות המפלגות החרדיות והניח בפני החכם את הנושא בכדי להגיע להכרעה.

אמש (שלישי), עת ניחם הגר"ש כהן את ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, היה ניתן להבחין כי נשיא המועצת מונח בפרטים ואינו חושש מסעיף הסנקציות הכלכליות הכלול בחוק הגיוס החדש, מה שאולי מרמז על החלטת ש"ס הצפויה בנושא.

הגר"ש כהן בניחום הגר"ג אדלשטיין (באדיבות המצלם)

כזכור הגר"ש כהן אמר לגר"ג אדלשטיין כי "יש לנו בעיה קשה עם הגיוס של בני הישיבות. מאיימים עלינו שלא ייתנו תקציבים. מה אנחנו חיים בשביל תקציבים מהגויים האלה? אנחנו הצבא של הקב"ה, לכן נקראים יוצאי צבא". הגר"ג אדלשטיין השיב כי "הכל תלוי בזכויות, אין מה לדאוג".

נשיא המועצת הוסיף ואמר כי "אחינו הטועים לא יודעים מה זה בן תורה, אבל כשמתקרבים הם שמחים שבנם בתורה. יש לנו הורים שרוצים שבנם ילך לצבא, התלמידים נשמעים לי יותר מבנים, שום אחד לא הולך לצבא, כשמתחתנים, אבא שלהם אומר לי תודה, לא תהיה שום כפיה".

אלא שבמקביל נודע ל"כיכר השבת" כי בבתיהם של לפחות שניים מחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס חשים תסכול על אי ההתייעצות עם הרבנים בנושא.

"שואלים את הרב בנושא והוא לא יודע מה לענות", סיפר מקורב לאחד מחברי המועצת, "אף אחד לא מעדכן אותו. אף אחד לא בא לדבר. מה רוצים שהרב יגיד? מחכים שאריה או ח"כ אחר יגיע לעדכן ולדון".

מנגד, יש מי שטוען שדרעי נוהג באחריות וחושש מהדלפות בנושא כה רגיש, שכן במידה וכל חברי המועצת יעודכנו לצד המקורבים, ישנו חשש אמיתי שהמשא ומתן ידלוף. לכן, דרעי נועד עם נשיא המועצת, לישיבה שגם מקורביו לא ידעו עליה ורק לאחר שיהיה כיוון לקראת הסכמות, הוא יגיע לשאר חברי המועצת.

מקורביו של דרעי רואים בכך אחריות של שר בכיר החושש בנושא כה חשוב וקריטי ללומדי התורה בארץ הקודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר