מכה למערך הליברלי

מנהיגי הציונות הדתית נגד "צהר": "פגיעה קשה בכשרות"

ההנהגה התורנית הבכירה בציונות הדתית יוצאת נגד גוף הכשרות השנוי במחלוקת - "הוא מביא להנמכת רמת הכשרות בישראל" - וקוראת לסגירתו. 'האיחוד הלאומי': "מצטרפים לרבנים" (בארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
דוד סתיו. יקפל את מערך הכשרות? (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מכה למערך הכשרות של 'צהר': ועדת רבנים בראשות זקני רבני הציונות הדתית יוצאת היום (רביעי) בקריאה לסגור לאלתר את מערך הכשרות של צהר. על פי הדיווח באתר "סרוגים", הרבנים ניסו להוביל לשיתוף פעולה בין הרבנות הראשית לצהר - אולם המהלך נחל כישלון, וכעת קוראים הרבנים לסגירת המערך השנוי במחלוקת.

בוועדת הרבנים הציונית-דתית שבדקה את הנושא היו חברים בכירים בהנהגה התורנית של המגזר, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב זלמן מלמד, הרב איסר קלונסקי והרב חיים שטיינר. בין השאר הם ערכו פגישות עם הרבנות הראשית לישראל ועם בכירי 'צהר' בניסיון להביא לשיתוף פעולה - אולם נכשלו בכך.

החלטות ועדת הרבנים (סריקה)

כאמור, כעת קוראת ועדת הרבנים לצהר לסגור לאלתר את מערך הכשרות. בהודעה מטעם הרבנים לצהר נאמר כי הם רואים בחומרה את מהלך פתיחת הכשרות האלטרנטיבית, וכי "הדבר גורם לפגיעה בכשרות במדינת ישראל ומביא להנמכת רמת הכשרות, ובנוסף מהווה פגיעה קשה ברבנות הראשית".

"הרבנות הראשית לישראל נוסדה ע"י מרן הרב קוק זצ"ל במגמה לרכז את כל ענייני הרבנות והדת תחת סמכות רבנית אחת והחלטית שתהיה מחייבת את כל הציבור בארץ בלי גופים אחרים הפועלים עצמאית ללא הסמכות המרכזית" נאמר.

הקמת מערך הכשרות של צהר זכתה להתנגדות רבה בחוגים האורתודוכסים, שהביעו חשש מפגיעה ברמת הכשרות בישראל וברבנות הראשית. גם בציונות הדתית לא ששו על המהלך, הרב ברוך אפרתי טען במאמר שפרסם כי "במו ידינו אנו מכשירים כניסה של גופים לא אורתודוכסים למדינה" וארגון "חותם" האשים כי מערך הכשרות שקודם ב"יח"צנות אגרסיבית", כדבריו, פועל במחשכים ו"מסתיר מהציבור מידע חיוני".

ההתקפה הציונית דתית נגד "צהר" - מצטרפת לחשש גדול במגזר החרדי מפני הארגון הליברלי. בעבר, הותקף יו"ר הארגון על ידי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שאמר בשיעור שבועי שמסר כי "העידו בפניי שהאיש הזה מסוכן ליהדות" ויצא בחריפות נגד התמיכה בו באותם ימים לתפקיד רב ראשי.

המתקפה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל נגד צהר (ארכיון)
השקת מערך הכשרות של צהר (צילום: Flash90)

בעקבות דברים אלו, של זקני רבני הציונות הדתית, הפתיעה סיעת האיחוד הלאומי בפרסום התגובה הבאה: "אנו מצטרפים לקריאתם של הרבנים החשובים. אנו קוראים לחברנו בארגון צהר שלא לפגוע בכשרות הממלכתית ולבטל את מערך הכשרות הפרטי. הדרך הנכונה היא לחזק את מערך הכשרות הממלכתי ולבצע תיקונים שיכולים לשפר ולשדרג את הכשרות בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית ומבלי לגרום לפילוג בעם וזהותה היהודית של מדינת ישראל".

מרבני 'צהר' נמסר: "איננו נוהגים לדווח מתוך ישיבות סגורות. רק נאמר כי בישיבה זו לא הייתה פנייה לצהר לסגור את המיזם אלא לשתף פעולה עם הרבנות הראשית. צהר הגיבה בחיוב רב להצעה מתוך רצונה לשתף פעולה עם הרבנות. רבנים רבים, ראשי קהילות וישיבות תומכים מאוד בהגדלת הכשרות על ידי מערך הכשרות של צהר. חשוב לציין כי רבים מבתי העסק שקיבלו את כשרות צהר היו בעבר לא כשרים ופתוחים בשבת ובזכות כשרות צהר הם הפכו לכשרים וסגורים בשבת. הגדלת הכשרות בישראל על פי ההלכה היא דרכנו ואנו מחוייבים לה כלפי שמיא. אנו מקווים כי מאמציהם של מורינו ורבותינו יבשילו לכלל שיתוף פעולה פורה עם הרבנות הראשית כי זאת מגמתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר