בעקבות חוק הגיוס החדש

רבנים ספרדים מאיימים: "נורה לא להתייצב בלשכות הגיוס"

ראשי ישיבות בכירים בציבור הספרדי, בראשות הגר"מ צדקה, התכנסו לישיבה דרמטית בה הודיעו על התנגדות לכל חוק הגיוס. הזהירו כי יתנערו מהמפלגות החרדיות אם החוק יעבור בקולותיהם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הקראת החלטות האסיפה (באדיבות המצלם: תמונות: דוד פרלמוטר)

ראשי ישיבות מובילות ורבנים בכירים בציבור הספרדי-חרדי התכנסו הערב (רביעי) לישיבת חירום בנושא חוק הגיוס החדש, והודיעו על התנגדותם הנחרצת אליו.

הישיבה הפכה לדרמטית, בשל השתתפות ראש ישיבת פורת יוסף הגאון חכם משה צדקה והגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים.

במכתב, עליו חתמו כל הרבנים, הם מעלים כמה סעיפים חמורים מול המפלגות החרדיות, כאשר השפעת הרבנים החתומים היא כמובן בעיקר על תנועת ש"ס בראשות השר אריה דרעי.

בדבריהם, ובמכתב הסיכום עליו חתמו בתום הכינוס, הם מאיימים מפורשות: "אנו מזהירים ומודיעים, כי באם חלילה יעבור החוק או חלקו, נקרא לכל בני הישיבות הקדושות, שלא להגיע כלל ללשכות הגיוס".

כמו כן, הם משגרים איום פוליטי ברור במידה ויאושר החוק או חלק ממנו "ללא התנגדות מוחלטת של הנציגים שומרי התורה והמצוות": "נכריז בשער בת רבים כי הם אינם שלוחנו ואין ליתן כח בידם - ושום תירוץ לא יתקבל ביום פקודה".

עוד הם מבקרים בחריפות את ההתנהלות עד כה בסוגיה, כשהם תוקפים את אלו ש"נכנעים שוב ושוב לגחמות הבג"ץ". כמו כן, הרבנים מזהירים גם מ"קפידא מבורא עולם".

בכינוס השתתפו בין היתר הגאון רבי דוד בצרי ראש ישיבת השלום, הרב יצחק ברכה ראש ישיבת עטרת יצחק, הרב אליהו טופיק ראש ישיבת באר יהודה, הרב יעקב שכנזי רב שכונת בית ישראל, הרב צבי סימן טוב רב יוצאי אפגניסטן, ורבנים נוספים המחזיקים יחדיו בנתח מרכזי מתלמידי הישיבות הספרדיות.

החלטות האסיפה
החלטות האסיפה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר