קרב שוק

ליצמן מבהיר: "אנחנו לא נגד השוק, ה'מסבאה' זו הבעיה"

סגן השר יעקב ליצמן מחד את מאבקו ומדגיש כי אין ברצונו לסגור את שוק מחנה יהודה אלא את מתחם הבילויים: "אנו בעד שהשוק ישגשג, הבעיה שבלילה שהפכו את השוק למסבאה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (צילום: משה גולדשטיין)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא הבוקר (חמישי) למתקפה בעיתון "המודיע" נגד פתיחת מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. בדבריו הבוקר, נשמעה עקיצה מרומזת נגד המועמד לראשות העיר משה ליאון, זאת בעקבות הגיבוי שנתן המועמד לראשות העיר לבלייני השוק בעת שסייר במקום בליל שישי האחרון לפני כשבוע.

יצוין כי כלל המועמדים הדתיים והחילוניים הצהירו כי לא יקבלו את תנאיו של ליצמן ויאפשרו את המשך פתיחת מתחם הבילויים בלילות.

מבחינת ליצמן, סגירת המתחם זה תנאי הכרחי למועמדים לראשות העיר, בעוד השמועות רוחשות שהבטיח את תמיכתו לאחד המועמדים הקיימים, הרי שעל פי הפרסום "המודיע",- ליצמן קורא למנוע את הפריצות וחיי הלילה בשוק מחנה יהודה בתנאי לתמיכת גור במועמד.

בעמוד הראשי של ביטאון אגודת ישראל מופיעה הבוקר מתקפה נגד "מתן גיבוי" למתחם הבילויים בשוק. בכתבה הוזכרה כתבה ב"כאן 11" שדיווחה על כך שאף תושבים חילוניים סובלים ממפגעי רעש ותברואה.

אלא שבתגובת ליצמן לכתבה בחר לעקוץ את אלו שרוצים את תמיכת החרדים וחסידות גור ובמקביל מתריסים נגד מה שחשוב עבור החסידות וראשיה.

"אנו לא נגד השוק ולא רוצים לסגור את השוק". הגיב ליצמן, והוסיף: "אנו בעד שהשוק ישגשג ויתחזק כפי שהיה לאורך שנים כמקום קניות. הבעיה היא המצב בלילה מאז שהפכו את השוק למסבאה".

"קיבלנו מלא פניות מתושבים, מאות שכנים רובם לא חרדים בכלל על ההוללות המיותרת". אומר ליצמן. את דבריו סיים: "יד לראות בחומרה מתן גיבוי להמשך הפריצות שפוגעת בתושבי האזור וגם בסוחרי השוק".

הסיבה למאבק של ליצמן נגד השוק היא ישיבת "שפת אמת" של חסידות גור, השוכנת במרחק של כ-30 מטרים בלבד מהשוק, בעברו השני של רחוב יפו.

הבניין, הוא מוקד חושב של החסידות, כאשר מחד הוא משחזר את חזית בית המדרש של גור בפולין ומאיד במקום שוכנים קבריהם של האדמו"רים מגור ה"אמרי אמת" ובנו ה"פני מנחם" זיע"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר