בשכונה החרדית במיאמי

להכעיס: בעל מסעדה יהודי מציע שקצים, חזיר וטשולנט

בשכונה בעלת צביון חרדי, פועלת מסעדת טריפות שלמרבה הבושה מנוהלת ע"י יהודי • "אני אבשל מה שבא לי", אומר בעל המסעדה, שמעוניין בלקוחות יהודים (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שכונת סארפסייד שבמיאמי, מאכלסת בתוכה ציבור חרדי גדול - כ-2,500 תושבים מתוך כ-6,000 הם שומרי תורה ומצוות. באזור חרדי של השכונה, שוכנת מסעדת "הדלי של ג'וש", המציעה מאכלים "לא כשרים ברמה אגרסיבית", כהגדרת תושבי השכונה הזועמים.

בתפריט ניתן למצוא ג'ובאן (כריך שבו, ביו היתר, בשר חזיר וגבינה שוויצרית), נאצ'וס סרטנים יהודי (נאצ'וס עם גבינה, אבוקדו, בשר חפרפרות ומגוון צדפות) ועוד שקצים ורמשים, כך על פי הדיווח המופיע ב-JTA.

תושבים בשכונה מגנים את הבעלים, ג'וש מרקוס, על מעשיו הפרובוקטיביים, כאשר חריגתו מנורמות הכשרות עשוייה לגרום לבעלי מסעדות אחרות באזור לפזול גם הם לכיוון מאכלים לא כשרים, אך מרקוס מגיב כי "זה לא מה שמעניין אותי בבישול. אני נהנה ממה שאני עושה".

שכונת סארפסייד במיאמי (צילום: Shutterstock)

ג'וש מרקוס בן ה-43 למד בבית הספר היהודי ונערכה לו גם בר מצווה, אך לדבריו "הפסקתי להיות אכפתי למה שהקהילה דורשת". האו טוען כי בתחילה ניסה לשמור על כשרות במסעדה, אך הוא לא הצליח במכירות, ואז הוא החליט "לשים פס" ולעשות מה שהוא רוצה, אך להשתמש במאכלים היהודיים כבסיס.

כדוגמה סיפר מרקוס לאתר פורוורד, כי נאצ'וס הסרטנים ה"יהודי" הוא פיתוח של טשולנט. לדבריו, כדי למשוך לקוחות יהודיים בשבת בבוקר, הוא התחיל לבשל טשולנט בלילי שבת ולהציע אותו למתפללים אחרי תפילת שחרית. "משם זה השתדרג", אמר המסעדן הפרובוקטיבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר