החל ממחר

ניסוי מבצעי: נמצא פתרון לטרור העפיפונים?

דיווח: מערכת חדישה שישראל פיתחה וכבר נוסתה בהצלחה, תגיע מחר לזירת הלחימה מול עזה, ותנסה לראשונה ליירט את בלוני הנפץ ועפיפוני התבערה המשוגרים לישובי הדרום (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפרחתך בלוני תבערה מעזה (צילום: מתוך وكالة صفا בפייסבוק / safaps)

החל ממחר מתכוין צה"ל להציב באזור עוטף עזה מערכת מבצעית ליירוט עפיפוני ובלוני תבערה. כך נחשף הערב (חמישי) ב'כאן 11'.

לפי הדיווח של הכתב הצבאי רועי שרון, המערכת שפותחה על ידי חברת אלביט תזהה את הבלונים והעפיפונים ממרחק של עד 7 קילומטרים מעל שטח רצועת עזה.

כשהיא מבוססת על טכנולוגיית אלקטרו-אופטית, תפיק המערכת נקודות ציון מדויקות למיקום העפיפון או הבלון, ורחפן ישוגר ליירט אותו. מפקד זרוע היבשה בצה"ל אלוף קובי ברק בחן השבוע את הפיתוח החדשני, ואישר אותו לניסוי מבצעי.

"מוקדם לחגוג, אבל אני העריך שהמערכת תצליח להתמודד עם טרור העפיפונים", אמר ל'כאן' גורם המעורב בניסוי הטרי והחדשני.

שריפה שפרצה היום בעקבות בלוני תבערה (צילום: דוברות כב"ה נגב)

רק היום פרצו בישובים כיסופים, נחל עוז, עין השלושה, אורים ובארי שבעוטף עזה, לא פחות מ-21 שריפות, רובן מבלוני תבערה, וצוותי כיבוי פעלו לכבות אותן.

הרווח הישראלי שיניבו ביצועים מוצלחים של מערכת זו, הוא לא רק ברמה הטקטית של הכרעת הטרור הפרימיטיבי העזתי, אלא גם ברגע האסטרטגית: הטראומה הבלתי פוסקת שחווים תושבי הדרום שבתיהם ושדותיהם הוצתו, הכריחה את ישראל להחריף את התגובה לכך, בירי סביב מפריחי הבלונים והעפיפונים, מה שגרם לירי רקטות מצד חמאס ולהפצצה אווירית מצד ישראל - בדרך למבצע צבאי בו ישראל אינה חפצה כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר