בלוף הסקרים הגדול

סקר VS סקר: הנתונים הסותרים של סמית במרוץ לירושלים

המועמדים לראשות עיריית ירושלים טרחו להזמין סקרים במכון סמית על סיכוייהם להיבחר. מתברר כי הסקרים מנבאים לכל אחד מהם את הניצחון. תגובת סמית: "לא הלכתי לאף אחד על הראש" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, הדס פרוש, פלאש 90)

בעוד ששני המתמודדים לראשות העיר ירושלים משה ליאון ויוסי חביליו כססו ציפורניים לקראת קבלת תוצאות סקר מוזמן מפרופסור רפי סמית מנכ"ל מכון סמית, הרי שבעת קבלת הסקר שנערך בקרב המגזר החילוני והדתי לאומי בירושלים, יצאו הצדדים מרוצים מהתוצאות המחמיאות.

אלא, שבדיקת 'כיכר השבת' מעלה, כי הסקרים שבוצעו בפרק זמן זהה האחד לשני בקרב אותו קהל יעד, תוצאותיהם סותרות לחלוטין. מלבד זאת, במטה המועמד לראשות העיר יוסי חביליו הופתעו לגלות כי ללא תיאום עמם, אותו סוקר באותו מכון יצאו בפרסום סקר סותר שפורסם הבוקר בעיתון 'מעריב'.

תחילה לסקר שפורסם הבוקר ב'מעריב', סקר אותו כאמור ביצע מכון ''סמית'' בקרב תושבי ירושלים שאינם חרדים מעלה כי משה ליאון הוא המועמד המוביל מבין המועמדים לראשות העיר ירושלים, בבחירות שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב.

הסקר נערך בימים האחרונים בקרב 500 גברים ונשים המהווים מדגם מייצג של תושבי העיר, בעלי זכות הצבעה בני 17 ומעלה, לא מהמגזר החרדי. אילו הבחירות היו מתקיימות היום, משה ליאון היה זוכה ב-25% תמיכה, אחריו עופר ברקוביץ עם 21%, זאב אלקין עם 16%, יוסי חביליו עם 7% ואבי סלמן עם 3%.

הסקר של ליאון שפורסם הבוקר במעריב

כאשר משה ליאון מתמודד מול אלקין, ליאון זוכה ב-37% תמיכה ואלקין ב-26%. כאשר עופר ברקוביץ מתמודד מול משה ליאון, ליאון מקבל 35% תמיכה וברקוביץ עם 29%.

לעומת זאת, בסקר סמית עבור חביליו, שנערך אף הוא בימים האחרונים וכלל 400 גברים ונשים מקרב הציבור הכללי (ללא חרדים וערבים), התוצאות אפשר לומר הפוכות לחלוטין.

על פי סקר זה, זאב אלקין ועופר ברקוביץ הם המועמדים המובילים כשהם מקבלים אחוזי תמיכה דומים 24% כל אחד, משה ליאון שהוצג בסקר שפורסם במעריב כמועמד המוביל זוכה רק ל- 9%. חביליו -עולה בסקר שהזמין באחוז אחד כשהוא מקבל 8% ואילו אבי סלמן יורד ל-2%.

הסקר של חביליו

חביליו גם ביקש מסמית לבחון 4 מועמדים שכלל אותו את ברקוביץ, ליאון ואלקין וגם בסקר הזה ליאון הרחק מאחור כשהוא זוכה רק ל-11%. בסיטואציה כזו אלקין וברקוביץ עולים, אך עדין נשארים צמודים שכל אחד מהם מקבל 29%. כשחביליו נותר מאחור עם 11 אחוזי תמיכה.

עוד נתון אחד שצד את עינינו, שעל פניו סותר את הסקר הקודם: סקר סמית עבור יוסי חביליו, בדק היתכנות של התמודדות ראש בראש ליאון מול חביליו. אז זוכה ליאון ל-28% בעוד חביליו עם 34%.

'כיכר השבת' פנה לרפי סמית לבקשת תגובה: "רפי, איך אתה מסביר את הנתונים ההפוכים בשני הסקרים?" "עזוב, אני באירוע.. זה שני סקרים שונים, לא הלכתי לאף אחד על הראש".

תגובת מטה יוסי חביליו ומצילים את ירושלים: "הנתונים של הסקר שביצענו מלמדים שלמרות הכסף הרב והתמיכה של גורמים פוליטיים לה זוכה ליאון, יוסי חביליו זוכה לתמיכה דומה בציבור החילוני, מסורתי ודתי לאומי ואף מנצח את ליאון בהפרש של 6% אם הבחירות היו נערכות בין שניהם". י

"יתרה מכך", אומרים במטה חביליו: "רשימת מצילים את ירושלים זוכה לכ-3 מנדטים, יותר מסיעתו של לאון, מירושלמים וממרצ שמתנדנדים על גבול אחוז החסימה. הסקר שלנו נוהל בקרב מדגם מייצג של ובהתאם לכל הכללים המדעיים והסטטיסטיים, ובניגוד לסקר ליאון, הועבר במלואו ל'כיכר השבת', מה שמעלה סימן שאלה ביחס לנתוני הסקר הלא מאומתים שבוצע בשמו של משה ליאון".

תגובת מטה משה ליאון לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר