דיון במליאה

הרכבת עובדת בשבת? השר והח"כ דנו • צפו

ח"כ אורי מקלב ביקש לברר את פשר הגירעונות של הרכבת ונענה כי היא לא עובדת בשבת - למעט שירותים הניתנים על-ידי חברות שאינן יהודיות • צפו בדיון במליאה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

משרד התחבורה אינו מעסיק עובדים בשבת קודש, כך עולה משאילתא שהגיש ח"כ אורי מקלב סביב גירעונות רכבת ישראל, כאשר מתשובת שר התחבורה ישראל כץ עולה כי רכבת ישראל אינה מעסיקה עובדים בימי המנוחה באופן ישיר אך משלמת עבור שירותים הניתנים לה על ידי חברות שאינן יהודיות מחו"ל.

ח"כ אורי מקלב, פנה במליאת הכנסת, לשר התחבורה ושאל - בימים אלו פורסם שרכבת ישראל הפסידה סך 23 מיליון שקלים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת למרות עלייה בכמות הנוסעים. מניתוח נתוני הפסדי החברה עולה כי מרכיב השכר תופס נדבך משמעותי. מה החלק היחסי של התשלום לעובדים בגין עבודה בימי המנוחה בתשלומים של השכר הכולל? מהו חלקו היחסי מהעלייה בתשומות השכר?

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, השיב כי החלק היחסי של התשלום לעובדים בגין עבודות שבת מתוך השכר הכולל עמד על פחות מ-1% שהרי, לדבריו, הרכבת לא עובדת בשבת.

השר הוסיף כי בניגוד להרבה דברים אחרים שעובדים בשבת, הרכבת והתחבורה הציבורית פועלים לפי הסטטוס קוו. "הרכבת לא עובדת בכלל בשבתות", אמר השר כץ, "אחוז העובדים בשבת הינם אנשי אבטחה ומערכת אשר מחויבים לעבוד בשבת או עובדים אשר יום המנוחה שלהם אינו יום השבת".

השר כץ הוסיף כי עליות השכר הינן תוצאה של הסכמי השכר הקיבוציים במשק, החלים על עובדי רכבת ישראל וכי למרות האמור רכבת ישראל מציגה רווחיות אלא שרק ברבעון השלישי נוצר הפסד בתקופה המצטברת.

"בכל מקרה, הרב מקלב, בעזרת השם, בסוכות יוכלו גם הירושלמים וכולם לנסוע ברכבת", אמר השר כץ.

ח"כ מקלב הגיב ואמר: "אנחנו מברכים על כך, ואנחנו מצפים לכך ומחכים לכך. ובאמת נקווה שבסוכות כבר תהיה עלייה ברגל דרך הרכבת. אבל אני גם שמח על הבשורה שאתה אומר, שהרכבת לא נוסעת בשבת".

"אגב, אני יכול גם לומר ולהוסיף", אמר השר כץ, "שלא רק שמשרד העבודה הוא זה שנותן את האישורים לעבודה בשבת, אלא שהוויכוחים הגדולים שהיו על עבודות בשבת לא היו עבור הרכבת לירושלים; הם היו על תחנת סבידור, שכבר עובדת, ועל דברים כאלה, שבוצעו באזור איילון בעיקר. שם לא היה ניתן, לפי דעת בעלי המקצוע, הגורמים והמשטרה, לבצע את העבודות בזמן אחר, כך שברכתך המלאה יכולה להיות נתונה לרכבת לירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר