חשיפת "כיכר השבת"

התקבלו באיפוק: פקחי המס פשטו על חנויות מאה שערים

הענישה הקולקטיבית נגד תושבי השכונה הקיצונית, עליה הוחלט בדיון משטרתי מיוחד כפי שנחשף ב'כיכר השבת', התממשה בשעות הבוקר, אך לראשונה - ובאופן מכוון - עברה בשלום • תיעוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות פקחי מס הכנסה, בליווי כוח משטרה גדול, פשטו בשעות הבוקר (שני) על כל החנויות בשכונת מאה שערים בירושלים.

• במשטרה הוחלט: אחרי הפרות סדר חרדיות - פשיטה כללית

המבצע המתוכנן מראש החל לפני מספר שבועות, כאשר שליחים סמויים של מס הכנסה ביצעו מגוון רכישות בכל החנויות. היום, כבר הגיעו כאמור הפקחים, כדי לדרוש קבלות על הקניות הללו, אותן הם לא קיבלו כנדרש.

כזכור, וכפי שנחשף לפני מספר שבועות ב'כיכר השבת', נפלה לאחרונה במשטרה החלטה אסטרטגית על שינוי גישה מול ההתפרעויות הקבועות של צעירי השכונה הקיצונית.

בתום דיונים ממושכים שנערכו בנושא הוחלט, לא להסתפק במעצרים ממוקדים בלבד, של חשודים בהתפרעויות, אלא לנקוט בענישה קולקטיבית של כלל התושבים החרדים באזור - גם אלו שאינם קשורים להפרות הסדר.

חשיפת הגישה החדשה נגד מאה שערים

ההיגיון המשטרתי מאחורי שינו הגישה, הוא כי ברגע שהתושבים יסבלו בכיסם מנחת זרועו של החוק, ויבינו שזה הגיע רק בשל ההתנהגות האלימה של השוליים המתרחבים, הם יקיעו אותם וימנעו את המהומות - מראש, טרם שיפרצו.

אלא שלמרבה ההפתעה, ובפעם הראשונה, הפשיטה הגדולה והבולטת היום עברה בשקט מופתי, זאת לאחר שגם המיליטנטים שבפעילי מאה שערים החליטו לא 'לשחק' לידי המשטרה.

עם זאת, רבים מבעלי החנויות, שנמצא כי לכאורה לא פעלו לפי כל דיני המס כראוי, זומנו לחקירה במשרדי רשות המסים, כבר בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר