הסוף לסאגה?

בכיר באוצר: האירוויזיון לא יתקיים בירושלים

לטענת הבכיר המקום היחיד שעומד בסטנדרטים הנדרשים הוא בגני התערוכה בתל אביב. הן בשל גודל ועיצוב המקום והן בשל ההכנות הרבות וחילולי השבת שיהיו סביב האירוע (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מירי רגב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

האם נמצא הפתרון לחילולי השבת הצפויים בשנה הבאה סביב תחרות האירווויזיון? על פי הדיווח ב'הארץ' בכיר באוצר טוען כי ירושלים לא תוכל לארח את התחרות וכי היא צפויה להיערך בגני התערוכה בתל אביב.

לדברי מקורות במשרד, ביתן 2 בגני התערוכה הוא האתר היחיד שעומד בדרישות ההפקה של התחרות. במקביל נשקלת אפשרות לקיים את האירוע באצטדיון סמי עופר בחיפה, אך לוח הזמנים מתנגש עם עונת הכדורגל מה שמוריד את העניין מכדי אפשרות.

בימים אלו מנהלים בתאגיד השידור כאן מגעים עם משרד האוצר על תקציב ההפקה, שעלותה על פי הערכות תהיה בין 60 ל-80 מיליון שקל. בשלב הבא יפורסם מכרז לאירוח האירוע שבו יתמודדו עיריות שונות - וגורמים המעורבים בהפקה מעריכים שעיריית ירושלים לא תיגש כלל למכרז בשל חילולי השבת שצפויים להיות בערך כחודש סביב התחרות.

היום, על פי הדיווח ב'כיכר השבת' פנה הרב הראשי לירושלים, הגאון הרב אריה שטרן לשרת התרבות מירי רגב וביקש ממנה לוותר על אירוח התחרות בשל חילולי השבת הרבים שסביבו.

אירוח התחרות בירושלים עורר גם התלבטות פוליטית בשל החשש של אנשי התחרות כי קיום התחרות בירושלים יעורר מחלוקת פוליטית.

בתגובה לדברים אמרה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כי אם התחרות לא תיערך בירושלים, "לא יהיה נכון לארח אותה בישראל".

בראיון ל"כאן ב'" אמרה רגב, "עם כל הכבוד לאיגוד האירופי, לישראל יש הזכות לקבוע איפה יהיה האירוויזיון. אם לא יהיה בירושלים, לא יהיה נכון לארח אותו. מעבר לזה שזה שואו יפה, אין כאן ענייני תוכן - התוכן הוא שהמדינה מראה את הפנים היפות שלה. יחליט ראש הממשלה אחרת – זו סמכותו. אם ישאלו את דעתי - נכון יהיה לארח בירושלים ואם לא, להשקיע 50 מיליון שקלים בדברים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר