לאחר 6 שנים

עונשים קלים בלבד לאחראים לקריסת הגשר

ביהמ"ש בירושלים פסק עונשי עבודות שירות בלבד לאחראים לקריסת גשר התאורה בהר הרצל שהביא למותה של החיילת הילה בצלאלי ז"ל. משפחתה זועמת מאד על ההחלטה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הגשר אחר קריסתו על בצלאלי ז"ל (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שלישי) עבודות שירות בלבד על המהנדס אורן ורשבסקי ועל יועץ הבטיחות יצחק צוקר, שהורשעו כי גרמו ברשלנות למותה של קצינת צה"ל סגן הילה בצלאלי ז"ל בקריסת גשר התאורה בהר הרצל בירושלים ב-2012.

על פי הדיווח ב-yne, על צוקר נגזרו ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות לתועלת הציבור ואילו ורשבסקי ירצה בשל מצבו הנפשי 400 שעות לתועלת הציבור. סיגלית, אמה של הילה, צעקה למשמע גזר הדין: "אני לא מאמינה".

ירון בצלאלי, אביה של הילה, אמר לפני מתן גזר הדין: "אנחנו מבקשים ורוצים שהם ייכנסו לכלא ויחשבו על מה שהם עשו. לפני שלושה חודשים אדון צוקר לקח עבודה באשדוד וגם ורשבסקי עובד. הכול נעשה למען בצע כסף". האב ירון והאם סיגלית, צעקו על המורשעים: "חתיכת חלאות, הרגתם לנו את הילדה". האם אמרה עוד בבכי: "שש שנים אני שותקת, יושבת בספסל המסריח הזה. נפשי עם פלשתים, קחו אותי. רוצה להיפטר מהעולם".

לאחר החלטת בית המשפט אמרה האם סיגלית עוד: "ילדה בת 20 רצתה ללמוד רפואה, איפה זה נשמע? הילה שלי הלכה סתם. היה בצע של כסף, העיקר ש'נעשה את הטקס הכי משמעותי', אבל עולם כמנהגו נוהג ורק הילה שלי משלמת. איך הם לא כשירים למאסר? אסור להעסיק אותם. אני רוצה להתבייש במדינה שאני חיה בה. ניסיתי הילה, כשלתי. הילה שלנו, לא עשית שום דבר רע בעולם".

האם סיגלית בצלאלי בבית המשפט (יונתן זינדל, פלאש 90)

האם סיגלית פנתה במהלך הדיון בשלב הטיעונים לעונש בחודש שעבר לשופט אהוד גורדון, וביקשה ממנו לגזור על השניים את העונש המרבי בחוק. "לא נשאר ממני כלום", מיררה האם בבכי. "עד שלא יהיה עונש מרבי, אנשים לא ילמדו לקח. אין מה לרחם עלינו, על הילה, על עשרה נערות ונער שהלכו בשיטפון בנחל צפית. חייבים למגר את התופעה. אם אנשים שאחראים לרשלנות פושעת יישבו בכלא - זה ייגמר".

האסון אירע במהלך החזרות לקראת טקס יום העצמאות שנערכו באפריל לפני שש שנים. המבנה שהוקם לתליית ציוד הגברה, תאורה ומקרנים קרס לקרקע, וכמה חיילים ובהם הקצינה נלכדו תחתיו. בצלאלי סבלה מחבלות קשות בכל חלקי גופה אשר גרמו למותה. שבעה חיילים נוספים ששהו ברחבה נפצעו.

בתום חקירת משטרה ארוכה, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים שנתיים וחצי אחרי האסון כתבי אישום נגד חברת "עיצוב במה בע"מ" ונגד חמישה נאשמים נוספים בגין גרימת מוות ברשלנות של סגן בצלאלי.

בכתבי האישום צוין, כי המבנה הוקם על ידי חברת "עיצוב במה בע"מ", אף על פי שלעובדיה לא היו הכישורים המקצועיים הנדרשים. עוד צוין, כי להקמה לא היה תכנון הנדסי או חישובים הנדסיים ושלא היה פיקוח הנדסי. בנוסף, המבנה הוקם באמצעות אביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים לו. מערכת העיגון של המבנה, שהוקמה ללא תכנון ובאופן שרירותי, לא הייתה יציבה ולא הייתה יעילה, אלא אולתרה ולמעשה הייתה חסרת יכולת של ממש לייצוב.

בדצמבר 2016 נחתם הסדר טיעון בין הפרקליטות לבכירי החברה שהייתה אחראית להקמת המבנה שקרס. במסגרת ההסדר, מנכ"ל החברה דורון לביא זוכה מההאשמות נגדו, ואילו אלעד לביא, סמנכ"ל התפעול, ותומר ליאונידזה, מנהל התפעול, הודו בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. על לביא נגזרו במסגרת ההסדר נגזרו על אלעד לביא שישה חודשי מאסר ועל ליאונידזה שבעה חודשי מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר