'עלה למעלה עלה'

מעליות העתיד: בינה מלאכותית, זיהוי תקלות וכניסה חכמה

יצרנית מעליות פינית בשם Kone פיתחה את הטכנולוגיה העתידנית שכבר הספיקה להגיע לישראל • כך תחסכו זמן, טרחה ועוגמת נפש במעלית • צפו בביצועים (אל תפספסו)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

גדילת מתחמי ההייטק, מספר הקומות הרב בבנייני המשרדים והמגורים ועוד אתגרים המשנים את תחום השינוע והמעליות, הביאו את Kone, יצרנית מעליות ודרגנועים מפינלנד, לפתח את הדור הבא של המעליות, שכבר מעטר מגדלים בישראל.

לפי נתונים חדשים המתפרסמים ב-ynet, לא פחות ממיליארד איש צורכים שירותי מעליות בכל יום, והנתון הזה גדל עם מעבר עוד ועוד אנשים ממגורים בכפר למגורים בערים גדולות ומשופעות במגדלי דירות. וכמו בכל תחום, גם לתחום המעליות מסתבר שיש עתיד.

במעליות החדשות עם הבינה המלאכותית של Kone, יש מערכת המייתרת את לחצני בחירת הקומות, היא מזהה את כמות הנוסעים שממתינים למעליות בכל רגע נתון ומסוגלת לזהות תקלות לפני היווצרותן ולשלוח אותן לטיפול. המעליות מרושתות בחיישנים רבים, המאפשרים לווסת את פעולת המעליות בהתאמה לעומס המקובל בכל שעה נתונה, לפלח נתונים רבים המשפיעים על תפקוד המעליות ולאגור את כל אותם פרטים בשירות ענן.

חידוש נוסף שישפיע על מגדלי מגורים, הוא אפשרות "כניסה חכמה". לצד דלתות המעלית מוצבים קוראי כרטיסים הזוכרים את קומת המגורים של הדייר, ואפשרות נוספת היא זיהוי באמצעות שליחת מסר מהמכשיר הנייד. המעלית תשלח אתכם ישירות לקומת המגורים שלכם, גם אם אתם באים מקומה אחרת בבניין.

הטכנולוגיה המהפכנית כבר הגיעה כאמור לישראל. המעליות מותקנות בין היתר במגדל רוטשילד 22, בית החולים אסותא באשדוד, ובית המלון "ווסט לגון" בנתניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר