צפו בוידאו

דקירת שובה מלכה: כעס על בידוק אמו והחליט לרצוח מתנחלת

כתב איושם הוגש כנגד המחבל נור אלדין שנאוי, בן 20 מג'נין, בחשד שדקר את הבחורה הדתייה שובה מלכה. לדבריו, הוא בחר לבצע את הפיגוע בשל בידוק משפיל שעברה אמו (ביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחבל בזירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה )

הותר לפרסום: חוקרי המשטרה והשב"כ סיימו את מלאכת איסוף הראיות כנגד המחבל נור אלדין שנאוי, בן 20 מג'נין, בגין ניסיון לרצח הנערה הדתייה שובה מלכה, בתחנת האוטובוס בעפולה לפני כשבועיים. הבוקר (חמישי) פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

כזכור, לפני כשבועיים, התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על בחורה צעירה שהתמוטטה סמוך לקפה ארומה בעיר עפולה ועל גופה מספר סימני דקירה. כוחות המשטרה הוזנקו והחלו בביצוע סריקות ופריסת מחסומים בניסיון לאתר חשודים.

מחקירה ראשונית של חוקרי משטרת ישראל עלה כי שובה מלכה, לפני שהתמוטטה סמוך לבית הקפה הספיקה להגיד למספר אנשים שהיו בקרבתה כי היא נדקרה על ידי חשוד "בעל חזות מזרחית".

לאחר כחצי שעה התקבל דיווח על ידי אזרח שען כי הבחין בצעיר שצועד רגלית בצורה מחשידה סמוך לתחנת הדלק ביציאה מעפולה והוא כרגע עולה על מונית שנוסעת לכוון עפולה.

כוחות המשטרה, במקביל לשיחה עם האזרח שהחל לעקוב אחר הנסיעה של המונית, הוזנקו למקום והבחינו בחשוד שיורד מהמונית ומתחיל לרוץ לכוון הבתים סמוך לרחוב ירושלים.

השוטרים קראו לחשוד לעצור אך הוא מסתובב לעברם כשבידו סכין יפנית, ואלו נטרלו את החשוד והוא נעצר.

מחקירה משותפת, של השב"כ והמשטרה, עולה כי החשוד תושב ג'נין נכנס לישראל במסגרת טיול ונשאר בישראל ללא אישורים כחוק כשהוא עובד בעבודות טייח באזור נצרת עלית.

בשלב מסוים החליט לבצע פיגוע טרור כנגד חיל או אדם דתי ולצורך כך אף הצטייד בשתי סכינים. כשהבחין בקורבן, שנראתה לו בעלת חזות יהודית דתית, בתחנת האוטובוס החליט כי זוהי ההזדמנות לבצע את הפיגוע אותו תכנן עוד קודם לכן.

הוא המתין לשעת הכושר, שהקרבן תהיה לבדה, ניגש איליה מאחור ודקר אותה 9 דקירות בפלג גופה העליון, ולאחר שסבר כי גרם למותה של הנערה נמלט מהמקום.

כשהבחין המחבל כי שוטרים דולקים אחריו, תכנן לרצוח את אחד השוטרים באמצעות הסכין השניה אך עוד לפני שעלה בידו לבצע את זממו הוא נוטרל ע"י השוטרים ונעצר.

לדברי הנאשם הרקע למעשה הוא בידוק ביטחוני שעברה אימו של על ידי שוטרים חובשי כיפה בכניסה לאזור הר הבית בחג הרמדאן בשנת 2017 ומאז שנאתו כלפי יהודים דתיים גברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר