המאבק מחריף

מחריף מאבק הרבנים הספרדים נגד חוק הגיוס

למרות הפגישה החשאית עם השר אריה דרעי, ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה ישתתף בשבוע הבא בעצרת מחאה נגד חוק גיוס החדש • כל הפרטים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה צדקה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

הפילוג בהנהגה הספרדית: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי והשר לשעבר אריאל אטיאס הקדישו את הימים האחרונים לפגישות חשאיות עם גדולי ראשי הישיבות הספרדיות שיצאו במתקפה חריפה נגד חוק הגיוס והמפלגות החרדיות. הפוליטיקאים ניסו לסביר כי החוק הוא 'הרע במיעוטו'.

אך נראה כי מסע השכנועים נכשל. הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף והגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', עימם נפגשו דרעי ואטיאס, הודיעו כי ישתתפו בעצרת מחאה של ראשי הישיבות הספרדיות נגד חוק הגיוס.

כינוס ראשי הישיבות הספרדיות, בשבוע שעבר (צילום: כיכר השבת)

העצרת תתקיים בציונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, בשבוע הבא ביום שני, במקביל לדיונים במליאת הכנסת, שם צפוי החוק לעבור בקריאה ראשונה.

גורמים המקורבים לגר"מ צדקה טוענים כי במהלך הפגישה החשאית, שנחשפה ב"כיכר השבת", ביקש דרעי להסביר כי המתגייסים הם נערים שוליים, אך הגר"מ צדקה לא קיבל את ההסבר והגיב: "ייהרגו כולם ואל ימסרו להם נפש אחת מישראל".

מארגני העצרת פרסמו את שמות ראשי הישיבות שהודיעו כי ישתתפו בעצרת, בניהם 'יקירי ירושלים', 'פורת יוסף - גאולה', 'באר יהודה' ו'עטרת יצחק'. אך יתכנו ויהיו שינויים וחלקם ישנו את החלטתם בשל לחצים שיופעלו מצד ש"ס.

הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת קול יעקב, שלח הערב מכתב מיוחד אותו יקריא הגאון רבי יהודה כהן במהלך העצרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר