בעקבות חשיפת כיכר השבת

החתונה הפסולה של 'צהר': "לא פלא שהגר"ע נלחם בהם"

בשיחה עם כיכר השבת, מתייחסים רבנים ציוניים-דתיים וחרדים לחופה הפסולה של 'צהר', שנחשפה ב"כיכר השבת": "לא פלא שמרן נלחם בהם" אמר אב"ד. הרב אריאל: "שגגות יכולות לקרות" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חופה. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת': הפרסום על הקידושין הפסולים של 'צהר', שנחשפו היום (חמישי) ב'כיכר השבת', מעורר סערה וגורר תגובות חריפות מרבנים מהציונות הדתית נגד הארגון.

בחתונה שנערכה אמש (רביעי) בבית עובד שבסמוך לראשון לציון, מסדר הקידושין היה ר' שלמה שדה מארגון רבני 'צהר', אלא שמפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי העדים בחופה היו פסולים לעדות, בשל היותם גיסים, וכתוצאה מכך הנישואין לא תקפים.

יו"ר רבני צהר. ארכיון (צילום: Flash 90)

מדובר בזוג חילוני מסורתי שהחליט כי רב מארגון 'צהר' יסדר את הקידושין בחופתם, אלא שבבוקר לאחר החתונה התבררו הפרטים על התנהלות סידור הקידושין - בניגוד להלכה.

הרב ברוך אפרתי ראש רבני "דרך אמונה", הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "צריך לדון לכף זכות, עם כל החשיבות של היחס הלבבי והמאיר הפנים כלפי הזוג המתחתן, צריך להקפיד לא פחות שלא תצא שגגה תחת ידנו. זה מקרה חמור מאוד".

האב"ד הדיין הגאון רבי ברוך שרגא, שהמקרה הגיע לפתחו הבוקר, סיפר ל"כיכר השבת": "שאלו אותי מה ההלכה. אמרתי שצריכים קידושין מחדש ולהחליף את הכתובה, דינם של הזוג כפנויים. שני גיסים הנשואים לשתי אחיות זה כמו שני אחים בדרגה, ובעגה הלכתית זה נקרא 'ראשון בראשון'".

"איך אפשר לסמוך על צהר? לא פלא שמרן זצ"ל כל כך נלחם בהם בעבר", מוסיף הרב שרגא.

מרן הרב עובדיה נגד צהר (ארכיון)

לעומתו, הגאון רבי יעקב אריאל מזקני רבני הציונות הדתית, אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "שגגה יכולה לקרות, ראיתי שגם בפוניבז' לקחו בטעות בן דוד להעיד, זה קורה! יש לנו וויכוחים עם 'צהר' בתחום הכשרות, אך כאן לא צריך להפנות אצבע מאשימה ל'צהר'. והחושד בכשרים לוקה בגופו".

מצהר נמסר בתגובה כי "מייד עם היוודע השגגה נוצר קשר עם הזוג והם עודכנו בתקלה ואף הביעו התנצלות עמוקה על חלקם בעניין. 110000 איש שהתחתנו עד היום בצהר בהלכה ובאהבה הן עדות להקפדה על כל תג ותג בהלכה. חשוב לציין כי השגגה נפלה למרות כל הסייגים שנעשו כולל הדרכה והסברה על מחויבויות העדים.

"במצב שנוצר, הקידושין ייעשו מחדש בשעות הקרובות בפני עדים כשרים ותימסר כתובה חדשה , ע"פ תשובת רדב"ז ח"א סי' שע"ב ובהתייעצות עם דיינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר