אחר הביקור בכותל

הרב הראשי הבריטי: הנסיך התכונן במשך חודשים לביקור

הגאון הרב אפרים מירוויס, רבה הראשי של בריטניה, ליווה לאורך המסע את הנסיך וויליאם בביקורו בישראל ובמיוחד בכותל המערבי. "היה חשוב לו לעשות את הדבר הנכון" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנסיך והרב מירוויס בכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון הרב אפרים מירוויס, רבה של הממלכה הבריטית, העיד בראיון ל-ynet, כי יורש העצר הבריטי, הדוכס מקיימברידג', התכונן לביקור בכותל "במשך חודשים". הרב הסביר כי וויליאם קיבל ממנו הדרכה מדוקדקת קודם שליווה אותו לאורך הביקור ההיסטורי בישראל.

"אנחנו מעריכים מאד את הג'סטה של הנסיך לבוא לכותל. הוא רצה לעשות את הדבר הנכון - והוא באמת עשה את זה, תוך שהוא מביע אהבה כלפי העם היהודי ומדינת ישראל. הסברתי לו מהם המנהגים, מה אנחנו מצפים ממנו. חזרתי איתו על מה עושים, דיברנו על הרגע המיוחד שיהיה לו להתפלל, מהלב שלו, על כל מה שהוא רוצה", אמר הרב בראיון לקובי נחשוני.

הנסיך בכותל (יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב סיפר, כי הנסיך הטמין פתק בין אבני הכותל ("אני בטוח שהארמון עוד יספר על זה") ובספר המבקרים כתב: "יהי רצון שאדון השלום יברך את האיזור הזה והעולם כולו בשלום". "כל רגע, כל פסיעה, הייתה מתוכננת מראש. הנסיך רצה להביע את האחדות שבין שתי מדינות, ישראל ואנגליה". הפתק נלקח מיד לאחר מכן מבין האבנים כדי שהעיתונאים לא ייקחו אותו.

עוד אמר הרב בהתרגשות, "אני חושב שהיום זה יום של 'שהחיינו', יום מיוחד ביותר". הוא הסביר כי הנסיך יהיה יום אחד מלך בריטניה – ומכאן גם ראש הכנסייה האנגליקנית, ומכאן תוספת לחשיבותו של הביקור ההיסטורי, הראשון מסוגו של בן משפחת המלוכה הבריטית בישראל.

"הנסיך וויליאם הוא נצר למשפחה הכי ידועה בעולם, הוא חבר", סיפר הרב על היכרותו עם הנסיך. "הוא רוצה להיות, במילותיו הוא, מודל לחיקוי. לתת דוגמה לכל האנושות. אני חושב שהוא בן אדם מצוין ומשתדל לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר