מתווה הגיוס

השבת של גפני: גיבוי וכבוד מרבני ופעילי 'דגל'

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שזכה לגיבוי נדיר ממרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, זכה במהלך השבת לכבוד כאשר עלה כ'שליח ציבור' ולאחר מכן, הרבנים והציבור ליווה אותו לביתו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מכתבו בכתב יד של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, אליו הצטרף ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, עורר הדים בקרב הציבור הליטאי, זאת עקב התמיכה החד משמעית הניתנת בו ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תוך גינוי ההפגנות וניסיונות הפגיעה בו, וכינוי המפגינים כ'ריקים ופוחזים'.

פעילי דגל התורה תלו ברחבי הארץ את הכרוזים ובמשך השבת - נושא השיחה היה סביב המכתב הנדיר.

במקביל, בבית הכנסת בית הלל בבני ברק, ניגש ח"כ גפני בליל שבת כשליח ציבור לפני התיבה ולאחר מכן ליוו אותו מאות המתפללים בראשות הגאונים רבי יוסף ורבי אברהם ישעיהו מן לביתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי מידיעות מודיעיניות שהגיעו אל גורמי האבטחה עולה החשש כי בית הכנסת של הפלג הירושלמי 'אישי ישראל' שהוקם לפני חודשים מול ביתו של גפני הוא מוקד 'הבעיה' והסיבה להפגנות דווקא מול הבית שלו.

המבנה השייך להגאון רבי יעקב מאיר שטרן, מו"ץ בחסידות ויז’ניץ, הושכר לעסקני הפלג בשכונה, ומאז הפך לאבן שואבת למפגינים ולמוחים.

לדבריהם, מייד אחרי תפילת ערבית בימי החול יוצאים המתפללים להפגין מול ביתו של ח"כ גפני.

הכוונה בקרב גורמים האבטחה להציב מצלמות בגובה שיכסו את כל שטח בית הכנסת, מה שיהווה בקרה ושליטה על אלו שינסו להפר את החוק.

יצוין, כי ב'הפלג הירושלמי' מסרבים לקחת באופן רשמי אחריות על ההפגנות וטוענים כי נעשות על ידי עסקנים מקומיים על דעת עצמם וכי אין להם גיבוי מלמעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר