חוק הגיוס

'חרדים' במכתב על הגיוס בעיתונות הערבית

עסקנים הפועלים נגד גיוס חרדים, פנו לציבור הערבי, במודעה בעיתון "אלאיתחד", שיעזרו להם להציל מגיוס ל"צבא השמד" ושיפעלו להתנגדות אקטיבית על ידי הנציגים הערבים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המודעה בערבית (צילום מסך)

עסקנים הפועלים נגד גיוס חרדים, פנו לציבור הערבי בישראל, באמצעות מודעה שפורסמה ביום שישי בעיתון "אלאיתחד", שיעזרו להם להציל את החרדים מגיוס ל"צבא השמד" ושיפעלו להתנגדות אקטיבית על ידי הנציגים הערבים בכנסת.

"כיכר השבת" מציג את התרגום של נוסח המכתב שפורסם בערבית:

"מכתב מלב אל לב – לשכיננו הוותיקים בירושלים המזרחית ובכל חלקי פלשתין.

"אנו, תושבי ירושלים החרדים, בני היישוב הישן, חיים בשכנות טובה לצדכם מזה מאות שנים.

"במשך שנות דור, חיינו זה לצד זה, ללא צורך בשום גדרות הפרדה ומגדלי שמירה. יחסי השכנות בין אבותינו ואבותיכם, היו לסמל ולדוגמה, כאשר יחד התמודדו עם קשיי החיים והאתגרים שהציבו בפניהם מאורעות הזמן.

"על פי הוראות רבני עדתינו, נאסר עלינו לכבוש חבל ארץ ולהקים מדינה יהודית. אנו נמצאים מזה אלפיים שנה בגלות, ומצווים אנו להכנע לשלטון אומות העולם, נאסר עלינו לאחוז בנשק ולקחת חלק בצבא ובמדינה. המדינה שהוקמה בין הירדן לים ומתיימרת לשאת את השם "ישראל", הוקמה בניגוד לרצון רבותינו, ולמורת רוחנו.

"מאז באו ראשי הציונים ארצה, הם מנסים לכפות עלינו להיות חלק ממדינתם, וזאת על ידי כפיית בנינו ובנותינו לשרת בצבאם. אנו מסרבים לכך בכל תוקף, הדבר אסור עלינו באיסור חמור שמוגדר "יהרג ואל יעבור". דהיינו עלינו למסור עצמנו למוות, ולא לעבור על איסור חמור זה.

"כתוצאה מכך, נמצאים כל העת רבים מבנינו בכלא הצבאי, אך ורק בשל רצונם להמנע מלהתגייס לצה"ל ולהיות חלק מהגוף הזה אשר נותן למדינה את האפשרות להתקיים. דבר שכאמור נאסר עלינו באיסור חמור.

"אנו מייחלים ליום, בו תתבטל מדינת הכפירה, ואנו נשוב לחיות זה לצד זה בשלום ובבטחון.

"בימים הקרובים מבקשת הממשלה הציונית להעביר בכנסת גרסא "מתוקנת" של חוק שירות ביטחון, שמטרתו לשלוח את בנינו בכפייה לצבא ולהעמיד מכסות גיוס על העולם החרדי. תאוות הגיוס של ראשי הציונות אינה יודעת שובע, והללו לוטשים את עיניהם כנגד כל בני הארץ - יהודים, ערבים, גברים ונשים. סכנת הגיוס לצבא ולמפעל הציוני עומדת מעל ראשינו במשותף.

"פנינו אל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, נציגי המיעוט הפלסטיני, כאשר נפשנו בשאלתנו; אנא, התנגדו גם אתם לחוק זה. נבקש את הצבעתכם המאוחדת כנגד ניסיון הממשלה לשלוח אותנו לשרת את כיבושה המחפיר של הארץ, בניגוד לרצוננו. אל תאפשרו, אפילו בעקיפין, לגזרה נוראה זאת לעבור. בעניין גורלי ואקוטי זה, לא די בהמנעות והתעלמות, אלא יש להתנגד לו במוצהר.

"אנא, עיזרו לנו שבנינו לא יהיו חלילה חלק מצבא הכפירה. אל תגרמו חלילה לבנינו לקחת נשק בידם נגד שכנינו אשר שנים כה רבות חיינו איתם בשלום ובשלוה. אנא, עיזרו לנו להחזיר את השלום בינינו, ואל תגרמו במעשיכם לתקריות אלימות בינינו.

"אנו מקוים, שבקשתינו נפלה על אוזניים קשובות, ואכן חברי הכנסת הערביים יעזרו לנו להמשיך בדרך זו, עד אשר יעזור ה' ויסתיים הסכסוך הנוראי המפיל חללים משני העמים.

"בכבוד ובידידות, שכנכם החרדים".

הרקע למכתב הוא הפרסומים על הבנות בין הנציגים החרדים לבין הנציגים הערבים בהצבעה על חוק הגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר