כנס הרבנים הספרדים

נכד הרב חושף: כך שיקרו לראש ישיבת "אוצרות התורה"

סערת חוק הגיוס וההתנגדות של רבנים ספרדים נמשכת: הרב ראובן שהרבני, נכדו של ראש ישיבת "אוצרות התורה" הגר"צ פדידה, חושף כיצד שיקרו על סבו שהשתתף ב"כנס הרבנים" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

יממה לפני עצרת הרבנים הספרדים נגד חוק הגיוס החדש, עצרת בראשות ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם משה צדקה, והסערה נמשכת: נכדו של ראש ישיבת 'אוצרות תורה', הגאון רבי צבי פדידה, שהשתתף בכינוס הרבנים הספרדים חושף בשיחה עם 'כיכר השבת': "שיקרו את סבא, אמרו לו אנחנו שלוחים של ר' חיים".

יצוין, כי מנגד הגר"מ צדקה, הגאון רבי יצחק ברכה, הגאון רבי יהודה כהן, הגאון רבי אליהו טופיק, הגאון רבי דוד בצרי ושורת רבנים נוספת נשארו בדעתם כי יש לקיים מחר (שני) את העצרת נגד חוק הגיוס, בסמוך לציון מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

הרב ראובן שהרבני, נכדו של הגר"צ פדידה ובנו של הגאון רבי יעקב שהרבני, יוצא בשיחה עם 'כיכר השבת' למתקפה חריפה נגד המארגנים, ומגולל את שהתרחש - לדבריו.

"באו אליו שני אברכים מירושלים" סיפר: "אמרו לו שהם שליחים של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. הם אמרו לסבא כי ר' חיים ביקש שיעשו אסיפה של ראשי ישיבות ספרדים. סבא שלי מגדולי תלמידיו של הגר"ח קנייבסקי, הוא שנים מתאבק בעפר רגליו, ולכן עשה הרבה מאמצים להגיע לכינוס בירושלים".

לדבריו, בניגוד למציאות הובטח תחילה כי הכנס יהיה בבית הרב צדקה: "סבא שלי הגיע לשם יחד עם אבי רבי יעקב שהרבני, אמרו שם כי הגר"ח נגד חוק הגיוס החדש".

לשאלת 'כיכר השבת' מדוע לא ביררו עם בית הגר"ח קנייבסקי, השיב שהרבני: "הלחיצו אותם מהרגע להרגע, לא הספקנו ליצור קשר עם בית מרן שר התורה. הגאון רבי משה צדקה התקשר במקביל לבקש מסבא שיבוא לכינוס. אך התברר שהמארגנים רימו אותו, כל זה קרה שעתיים לפני הכינוס על מנת להלחיץ הם כבר המתינו עם רכב למטה כדי שלא נספיק לברר על מהות הכינוס".

שהרבני מוסיף וטוען כי: "מתברר שיש שם אנשים בכינוס שקשורים ל'פלג הירושלמי'. בימים האחרונים הרבה רבנים ספרדים התחרטו על הכנס הזה כי שיקרו ורימו אותם זה רבנים ספרדים שקועים בתור ולא חשופים לתקשורת".

כיצד סבא שלך עלה על התרמית?

"במהלך השבוע הוציאו מכתבים בכל הארץ בנושא הגיוס. שמו של סבא התנוסס עם כיתוב כי הוא מתנגד לחוק הגיוס, בעוד הוא לא אמר מילה נגד החוק הנוכחי אלא רק עורר על כך שאסור לגייס בחורי ישיבה בכפייה. הוא אף בירך את שלוחי דרבנן שיצליחו להעביר את החוק בצורה הטובה ביותר בעצה אחת עם מועצת גדולי וחכמי התורה".

לסיום הוא אומר: "מארגני הכנס הגיעו שוב בסוף השבוע להזמין את סבא לכנס הקרוב. אך ידענו לזרוק אותם מכל המדרגות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר