"תמיד התנגדתי"

אלקין: "ממליץ לנתניהו לא לתת מעמד לרפורמים בכותל"

המועמד לראשות העיר ירושלים זאב אלקין מתייחס בשיחה עם 'כיכר השבת' למתווה הכותל השנוי במחלוקת, וממליץ לרה"מ "לא לקבל החלטות מעל הראש של הרבנים הראשיים" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
זאב אלקין, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעוד המועמדים לראשות העיר ירושלים, נזהרים מלעסוק בנושא הנפיץ של מתווה הכותל והיחס לרפורמים, הרי שהמועמד לראשות העיר השר זאב אלקין יוצא בשיחה עם 'כיכר השבת' בהבהרה חד משמעית נגד המתווה המוצע.

שעות לאחר הדיון בישיבת בישיבת הממשלה שבמהלכה הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים כי הוא יטפל במתווה הכותל ואף ייקח על עצמו את כלל הסמכויות, מודיע אלקין כי יפעל נגד המתווה שמעניק לגיטימציה לרפורמים.

השרים דנו הבוקר בהעברת הסמכויות מהשרה מירי רגב שהתפטרה מוועדת השלושה האחראית על העבודות ברחבת הכותל, למינוי אחר במקומה. בשל סירוב השרים לקחת על עצמם את התפקיד הודיע נתניהו כי הוא דוחה את ההצבעה על כך עד הערב והיא תתקיים במשאל טלפוני.

בשיחה עם 'כיכר השבת' יוצא השר זאב אלקין באופן גלוי נגד המתווה: "זה לא סוד שהתנגדתי למתווה הכותל בפעם הראשונה". אמר אלקין.

הרחבה הרפורמית הבוקר, ריקה (צילום: חדשות הכותל המערבי)

עוד הוסיף: "מדובר במתווה שנותן באופן רשמי מעמד לרפורמים ולקונסרבטיבים בכותל, ולכן אני ממליץ לראש הממשלה גם הפעם לא לחבר את כל מה שקורה בבמה הזו לרפורמים כי כרגע היא מנוהלת על ידי החברה לפיתוח הרובע הכפופה לשר השיכון".

אלקין אף הזהיר לא ללכת בנושא הרגיש נגד העמדה החרדית: "אני ממליץ לממשלה לא לקבל החלטות מעל הראש של הרבנים הראשיים ולקיים איתם שיח בנושא". דברי אלקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר