התייחסות ראשונה למתנגדים

הגר"ד יוסף: מי שלא שמע את כל הצדדים - לא יכול להכריע

חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף מתייחס לרבנים הספרדים המתנגדים לחוק הגיוס ורומז כי חלקם לא שמעו את כל הצדדים לפני שיצאו נגדו • "צריך קודם לבחון את העובדות, להבין את הדברים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב כהן )

סערת חוק הגיוס: בשעות הצהריים (שני) צפוי חוק הגיוס החדש לעלות להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, כאשר ברקע פרצה מחלוקת בקרב הרבנים הספרדים סביב החוק. במקביל להצבעה במליאה, תתקיים עצרת של רבנים ספרדים המתנגדים לחוק, בסמוך לציונו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש, בשיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת', התייחס חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, לנושא תוך שהוא מותח ביקורת מרומזת על הרבנים המתנגדים לחוק, בטענה כי לא שמעו את כל הצדדים.

במהלך השיעור, ציין בעל ה'הלכה ברורה' כי כדי שרב יכריע בהלכה ובעניינים ציבוריים, הוא צריך ללמוד את הנושא לעומק.

"אתם שומעים היום", אמר הגר"ד למאות תלמידיו בשיעור, "כי חלק מהרבנים אומרים על חוק הגיוס ככה וחלק אומרים אחרת. השאלה היא: מי מכל אלה שאומרים שחוק כך או כך שמע את כל הצדדים. מי שהסבירו לו את כל הצדדים יכול לבוא, לשקול ולהגיד: זה כן חוק טוב או לא טוב, אבל מי שלא הסבירו לו את כל הצדדים אין לו שום אפשרות להכריע בשאלה גורלית שכזו. צריך לשבת בכובד ראש ולשמוע את כל הצדדים".

לדבריו, בהלכה כמו בעניינים ציבוריים, הרב חייב לרדת לכל צדדי השאלה ולהבין את הסוגיה לעומקה. "בשו"ת יביע אומר בחלק ד' יש את התשובה הכי ארוכה בספר. התשובה עוסקת בדוד שמש בשבת. בתחילת השאלה מרן חקר ודרש איך דוד שמש עובד. מי שלא מבין בטכנולוגיה איך הדוד עובד לא יודע לפסוק.

"בכדי לדעת מה זה בדיוק, צריך להבין איך הדברים עובדים. זה יסוד גדול, בכל הלכה, כדי לברר אותה, כדי ללבן אותה, אי אפשר להגיד: 'הרב הזה אמר. גמרנו'. לפעמים הוא אמר על סמך עובדות לא נכונות. לכן צריך קודם כל לבחון את העובדות, להבין את הדברים ורק אחר כך לפסוק הלכה למעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר