חוק הגיוס

איילת שקד משתלחת ב"דיקטטורה של לפיד"

בצל אישור חוק הגיוס בוועדת השרים לענייני חקיקה יוצאת השרה שקד במתקפה חריפה במיוחד נגד ח"כ לפיד • "למה לא להגיד פשוט את האמת? 'איילת, את צדקת, אני טעיתי'" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לקראת ההצעה הערב (שני) בקריאה ראשונה על חוק הגיוס החדש והודעת יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, כי סיעתו תתמוך בחוק, יוצאת שרת המשפטים איילת שקד במתקפה חריפה נגד לפיד.

בנתיים, ועדת שרים לחקיקה אישרה את חוק הגיוס לקראת העלאתו להצבעה בקריאה ראשונה.

"הציבור צריך לדעת את האמת", פתחה שקד את דבריה החריפים, "אני בפוליטיקה כבר 6 שנים. ספין וקמפיין כל כך שקרי לא ראיתי עוד בזירה הזו. סיעה שלמה, מדקלמת דף מסרים שקרי שמכתיב יו"ר המפלגה ומוכרת לוקשים לציבור באין מפריע".

לדבריה: "בהתחלה לעופר שלח וליעל גרמן עוד היה כבוד והם הסכימו שהחוק שונה. אבל כנראה שהם קיבלו הוראה לישר קו ובדיקטטורה של לפיד אין אופציה אחרת".

אישור החוק בוועדה

שקד הכחישה את דברי לפיד כי החוק החדש תואם לחוק שלו ואמרה: "הנוסח, כפי שיעבור היום, שונה בליבת החוק מהנוסח של יש עתיד. שעות רבות השקעתי בכנסת הקודמת כדי לשכנע את לפיד ושלח לתמוך בסנקציות כלכליות ולא בסנקציות פליליות (הפעלת חובת גיוס במקרה שלא עומדים ביעדים) ולא הצלחתי. הם העדיפו פופוליזם על מהות והתעקשו שהחוק יפקע ושר הביטחון לא יוכל יותר לדחות גיוס. ממש על זה היה הויכוח שלי איתם במשך חודשים רבים.".

השרה שקד המשיכה ואמר כי "חברי הכנסת עופר שלח, אלעזר שטרן, עומר בר לב, רוברט אילטוב , צחי הנגבי, גפני, פרוש ואטיאס היו שם וגם הם יודעים את האמת, וגם כמה עיתונאים ישרים".

לדבריה: "בחוק הנוכחי יש סנקציות כלכליות אם לא עומדים ביעדים, ואם גם זה לא עוזר - החוק פוקע ויש לכנסת שנה לחוקק הסדר חדש".

"אז למה לא להגיד פשוט את האמת? 'איילת, את צדקת, אני טעיתי ושיניתי את דעתי'. זה בסדר. זה מותר. לשקר במצח נחושה - אסור", הוסיפה שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר