חילול השם, בכנסת

"אתם בעד או נגד?" • בחורים חרדים בדיון על "חוק הגיוס"

בעוד עשרות אלפי בני ישיבות שוקדים על לימוד התורה, קומץ של בחורים חרדים פקדו את היציע של מליאת הכנסת - דווקא בדיון על חוק הגיוס, ועוררו שיח בקרב חברי הכנסת החילונים • צפו (חדשות)

הבחורים ביציע (באדיבות המצלם)

במליאת הכנסת נערך בשעות האחרונות ואל תוך הלילה (שלישי) דיון על חוק הגיוס החדש, אלא שלא מעט מהנואמים, בקרב חברי הכנסת החילונים, התעסקו דווקא ביושבים ביציע.

תופעת המבקרים ביציע המליאה במהלך הדיונים השונים שנערכים בכנסת היא די שכיחה אך בערב כזה, בו דנים הח"כים בגיוסם של בני הישיבות, הרי שנוכחות של בחורים חרדים, משמשת כלי שרת בידי אלו המבקשים לנגח את עמלי התורה.

יודגש, כי אמנם מדובר בקומץ של בחורים, בעוד עשרות אלפי עמלי התורה יושבים בהיכלי הישיבות ושוקדים על לימוד התורה, אך גם קומץ זה מעורר את מי שמחפש לדבר סרה בלומדי התורה.

ואכן, לא מעט חברי כנסת בחרו לעסוק ביושבים ביציע במקום בסעיפי החוק, מי כדי לנגח את בני הישיבות ומי כדי לנגח את יאיר לפיד ו'יש עתיד' שצפויים לתמוך בחוק.

ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני פה אל הבחורים החרדים ביציע וביקש מהם להצביע בעד או נגד חוק הגיוס. כצפוי, הם הצביעו נגד החוק. "אני ידעתי שהם לא יצביעו בעד", אמר חסון, "הם עושים טעות לגבי עצמם".

חברת הכנסת רויטל סוויד פנתה לבחורי הישיבות ביציע ואמרה כי כל אחד מהם "היה שמח לשרת בצבא". סוויד הוסיפה ואמרה כי מי שיושב ביציע מדי ערב, "זה בדיוק השעה בו היה אמור להיות בישיבה וללמוד תורה".

מי שניסה למנוע את החרפה היה ח"כ ינון אזולאי מש"ס שעלה ליציע וביקש מהבחורים להתפנות מהמקום כדי למנוע חילול השם, אך ללא הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר