"לא נסכים להגביל את לומדי התורה"

בתמיכת 'יש עתיד' ובהתנגדות החרדים - "חוק הגיוס" אושר

ברוב של 63 חברי כנסת - בהם חברי הכנסת של 'יש עתיד', ו-39 ח"כים מתנגדים - בהם חברי הכנסת החרדים מסיעות יהדות התורה וש"ס, אישרה מליאת הכנסת את חוק הגיוס, בקריאה ראשונה (חרדים)

מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

ברוב של 63 חברי כנסת תומכים ו-39 מתנגדים אישרה הלילה (שלישי) מליאת הכנסת את חוק הגיוס בקריאה ראשונה, כפי שגובש על ידי הוועדה המקצועית של משרד הביטחון שהקים השר אביגדור ליברמן.

חברי הכנסת החרדים מסיעות יהדות התורה וש"ס הצביעו נגד החוק - למרות שלבקשת המחנה הציוני ההצבעה על החוק הפכה להצבעת אי אמון בממשלה.

בתחילת ההצבעה, יצאו חברי הכנסת של ש"ס ודגל התורה מהמליאה, כדי לעקוב אחר אופן הצבעתם של חברי הכנסת מהקואליציה ובעיקר אחר הצבעתם של ח"כי 'יש עתיד', משהבחינו כי הם תומכים בחוק - כפי שהצהיר יאיר לפיד - הם חזרו פנימה והצביעו נגד החוק בסיבוב השני של ההצבעה. לעומתם, חברי הכנסת של אגודת ישראל הצביעו נגד החוק כבר בסיבוב הראשון.

רגע לפני ההצבעה הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם כי נפלה טעות טכנית בחוק אליו צורפו ישיבות ההסדר. לבקשת 'יד עתיד', הוא התחייב בכתב כי מדובר בטעות טכנית וכי הקואליציה מחויבת לנוסח החוק שאושר בממשלה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר במהלך הדיון כי "אילולא לומדי התורה שתורתם אומנותם - לא היה קיום לעולם".

"איפה הבושה של העם שמדבר כך על לומדי התורה?", תהה גפני בנאומו וקרא ללומדי התורה "שתורתם אומנותם להמשיך ללמוד תורה. מי שלומד שימשיך ושלא ישמע למה שמדברים פה ושלא יעזוב את לימוד התורה".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) פנה לתלמידי הישיבות ואמר: "אני קורא לבניי לומדי התורה, גם אם תגיעו למצב שתצטרכו למסור את נפשכם - אל תפסיקו את לימוד התורה".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "אין ויכוח אמיתי בינינו אלא זה שיח חרשים, אתם מדברים על שוויון ועל צבא העם ואנחנו מדברים על תורה כאבן יסוד של כל העולם, התורה קודמת לעולם המעשה, זהו הבסיס ליקום כולו, שאנחנו מדברים על אבן יסוד אתם מדברים על שוויוניות, לימוד התורה הוא יסוד קיומנו וזכות הישרדותנו".

בחורים חרדים ביציע במהלך הדיון על חוק הגיוס (באדיבות המצלם)

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בנאומו במליאה כי "אין מפלגה יותר עקבית מיש עתיד בנושא הזה. אנחנו צריכים חוק כמו החוק הזה כדי שנדע שאנחנו עושים צעד קדימה, שכולנו נושאים באותו עול, בחובה המקודשת להגן על עם ישראל ומדינת ישראל. על החוק הזה לא אני חתמתי, צה"ל חתם, הרמטכ"ל חתם, ואנחנו הולכים עם מה שצה"ל רצה".

מוקדם יותר היום הודיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי "אם חוק הגיוס יעבור בקריאה שלישית - נפרוש מהקואליציה". לאחר ההצבעה אמר ליצמן כי "התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת מועצת גדולי התורה".

"לאורך הדורות מסר עם ישראל את נפשו למען לימוד התורה וראה בו את הערך החשוב ביותר לעתיד העם היהודי", הוסיף ליצמן, "לא נסכים להגביל את לומדי התורה ולא נתמוך במתן סנקציות על בני ישיבות שתורתם אומנותם".

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר לאחר אישור החוק כי "הכנסת גילתה אחריות ואישרה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה. לפני 4 חודשים טרפדנו חוק גרוע שעשה צחוק מהשוויון בנטל. הלילה התייצבה רוב הכנסת מאחורי החוק של מערכת הביטחון. הממלכתיות ניצחה את הספינים והמחלוקות. אני מקווה שהחוק יאושר, ככתבו וכלשונו, בקריאה שניה ושלישית עוד במושב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר