סמטוריץ' התנגד

בשתיקת החרדים: אושר המהלך ל"הכרה ברפורמים"

מליאת הכנסה אישרה הלילה, בשתיקת החרדים, את העברת סמכויות הכותל לרוה"מ ולשר שטייניץ כדי שאלו יאשרו את שיפוץ הרחבה הרפורמית שלטענת הרבנים יביא ל"הכרה הרפורמים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרפורמים חוגגים ב"כותל הרפורמי" (צילום: Y.R)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את העברת הסמכויות על הכותל המערבי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר יובל שטייניץ, וזה לאחר שהשרה מירי רגב והשרה איילת שקד סרבו לקחת חלק באישור שיפוץ רחבת הכותל הרפורמי, בשל לחץ הרבנים.

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות נעדרו מהמליאה, חלקם באמצעות קיזוז, ובכך נמנעו בהצבעה. היחיד שהתנגד היה ח"כ בצלאל סמטוריץ' מ'האיחוד הלאומי', הסיעה שזכת לפגישה חמה עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שחיזק את ידם על מאבקם למען קדושת הכותל.

כזכור, במכתב ששיגר הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר לחברי הכנסת החרדים הוא הזהיר כי שיפוץ הכותל יוביל להכרה ראשונה ברפורמים.

לדברי הגר"ש: "מלבד חומרת רמיסת המקום הקדוש שריד בית מקדשנו ומשוש עינינו, שאליו כל עיני ישראל נשואות כעיני עבדים אל יד אדוניהם כעיני שפחה אל גבירתה, כן עיננו אל ה' א-ל-והינו עד שיחננו".

הנה בצעד זה יש הכרה בכך שממשלת ישראל נותנת מעמד למפירי הדת, שייקרא בשם מזויף של זרם נוסף ביהדות, ואחריתו של צעד זה מי ישורנו".

"אנא יהמו נא רחכמיכם על קדשי שמים", פנה רבה של ירושלים, "ואזרו כגיבור חלצכם, ושימו את ה' נגד עינכם, ועמדו עמידה איתנה ונרחצת, וה' יסייעכם ותצליחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר