צפו בנאום

ח"כ ישראל אייכלר: הצבא - כור גרעיני לפירוק החברה

ח"כ ישראל אייכלר תקף במהלך נאום במליאת הכנסת את חוק הגיוס החדש וחובת הגיוס במדינת ישראל, וזכה לביקורת מצד חברת הכנסת עליזה לביא שצעקה לעברו: "תתבייש" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90 )

ח"כ ישראל אייכלר התייחס הלילה (שלישי) לחוק הגיוס החדש, ובנאום במליאת הכנסת קרא, שוב, לצבא מקצועי. אייכלר תקף את חיוב הגיוס לצבא וזכה לביקורת מצד חברת הכנסת עליזה לביא שצעקה לעברו: "תתבייש".

אייכלר פתח את נאומו: "פחד ואימה יש לכם כאשר יש בחורים דתיים, מהציונות הדתית, שממלאים את הדרגות הבינוניות והנמוכות של הצבא. למעלה במטכ"ל אתם לא נותנים להם להיכנס כי אתם פוחדים מהדתה. אתם באמת רוצים חרדים בצבא, שדבר ראשון הם יוציאו את הבנות מכל המחנות ולא ייכנסו לשם אם יהיו שם בנות? זה מה שאתם רוצים?".

לדבריו: "כל כור ההיתוך הזה חייב להתפרק. צפון קוריאה כבר מפרקת כורים גרעיניים, ופה יש כור גרעיני שמסכן את החברה. צה"ל צריך להיות צבא שעוסק בביטחון. ולכן אני מציע, כבר מזמן, שבמקום לדבר על צבא העם ולהתכוון לכור היתוך, להקים צבא מקצועי, ששם כל חייל שראוי ועושה את מלאכתו במסירות – כולנו נעריך אותו ונשלם לו כמה שצריך".

"ואני רוצה להציע הצעה מאוד מעשית" פנה אייכלר לחברי הכנסת: "שמי שרוצה שלום בעם הזה יקבל אותה. בואו וניצור עוד אפיקים לדחיית שירות לאנשים שיעשו. למשל, שמונה שעות ביום, או עשר שעות ביום, כמו שבן ישיבה עושה בישיבה, בטיפול במחלקות אונקולוגית, בזקנים וסיעודיים באמת. תנו להם דיחוי.

"אני מדבר על אנשים שלא רוצים, אנשים לא דתיים, כדי שבג"ץ לא יבוא ויגיד שאין שוויון כי רק לחרדים יש אופציה כזאת. לא, תעשו אפיקים נוספים איך שאתם תבינו. כי הצבא הרי אומר – כל הוועדות שהיו – שיש המון המון חיילים מיותרים, בפרט עם הטכנולוגיה המתפתחת".

בסיום דבריו תקף: "כדי שלא תהיה למכונת התעמולה שיוצרת שנאה בעם להמשיך ולפעול. זה כור היתוך? זה כור גרעיני לפירוק החברה הישראלית. תודה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר