מקשיחים עמדות

'אגודה' לא יורדת מהעץ: "חוק הגיוס לא חייב לעבור עכשיו"

באגודת ישראל מתכוונים להתעקש על הסרת הסעיף שמאפשר ביטול של חוק הגיוס במידה והחרדים לא יעמדו ביעדים. 'לא בוער להחליט על החוק כבר מחר, החיפזון עלול לפגוע ביהדות החרדית' (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן מגיע לישיבת מועצת אגודת ישראל בעניין הגיוס. בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעוד בדגל התורה ובש"ס מנסים למצוא פתרונות ולגבש נוסחה מוסכמת בסוגיית חוק הגיוס שאושר השבוע בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, זאת בניסיון להגיע לפתרון עוד במהלך מושב הקיץ, הרי שבסיעה החסידית אגודת ישראל מקשיחים עמדות, ומעדיפים את דחיית אישור החוק במספר חודשים.

ב"אגודת ישראל" מתכוונים להתעקש על הסרת הביטול האוטומטי לחוק במידה ולא יעמדו בעוד מספר שנים ביעדים. דרישה זו נחשבת לבעייתית בעיני הוועדה המקצועית במשרד הביטחון שגיבשה את החוק ועלולה גם לגרום לפסילתו בבג"צ.

באגודת ישראל אומרים היום (רביעי) כי "לא בוער להחליט כבר מחר על נוסח מתוקן". לדברי גורם בכיר בתנועה החסידית, "חלק מהאדמורים בחו"ל, ואין אפשרות כעת לכנס שוב את המועצת, מה גם שעדיין לא דנו בוועדה בנושאי הליבה. ניתן וצריך לבקש מבג"צ ארכה נוספת ולדון בנחת באופן מעמיק בפרטי החוק ולנסות להגיע להסכמה".

"אין צורך למהר ולהסתכן בעשיית טעויות שעלולות להיות הרות גורל ליהדות החרדית ולעתיד עולם התורה והישיבות" אמרו במפלגה היום.

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי בוועדה הוחלט על קיום בליץ של דיונים בשבוע הבא, בנסיון לפתור את הסוגיה עוד במושב הקיץ הנוכחי. בזימון שהגיש יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם, נקראו החברים לשריין בשבוע הבא את שעות הבוקר להשתתפות בדיונים.

הבוקר פורסם בעיתון "המודיע" כי במפגש פעילים הבהיר סגן השר יעקב ליצמן כי "אכן, נציגי הציבור החרדי עסוקים באלף ואחד נושאים, וכל אחד חשוב ונחוץ. השותפות שלנו בקואליציה, תורמת בהרבה מישורים, אבל לימוד התורה – עומד לפני הכל. ומכיון שכך, חייבים הדברים להיות ברורים: אנו דבקים בעמדתנו כהוראת מועצת גדולי התורה, ומתנגדים לחוק הגיוס שעלה בכנסת – ואם יעבור למרות זאת, נפרוש מהקואליציה".

ליצמן הוסיף ואמר: "הציות להוראת מועצת גדולי התורה, חייב להיות מוחלט והוא מביא רק ברכה. כל שאלה, כל דיון וכל החלטה – חייבים להיות מובאים לשולחנה, ורק מועצת גדולי התורה היא זו שתקבע לנציגי אגודת ישראל את אשר יעשו. ואנו מאמינים באמונה שלימה, שלא קם ולא יקום הכח שבעולם לנתק יהודים מתורתם וממורשת אבותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר