בניגוד להצהרות החרדים

משרד הביטחון: חוק הגיוס החדש כולל סנקציות פליליות

המפלגות החרדיות טענו כי חוק הגיוס החדש מנוגד לחוק הגיוס שהעביר יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. לדבריהם, החוק אינו כולל סנקציות פליליות. אך משרד הביטחון מאשר: יש סנקציות פליליות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

מאז פרסמה הוועדה המיוחדת במשרד הביטחון את חוק הגיוס החדש, המפלגות החרדיות, לצד שרת המשפטים איילת שקד, הרבו לתקוף את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שהודיע כי יתמוך בחוק בשל העובדה כי מדובר בחוק דומה לחוק שהעביר בממשלה הקודמת, חוק הכולל סנקציות פליליות.

החרדים טענו, החוק אינו כולל סנקציות פליליות אלא סנקציות כלכליות-כלליות על עולם התורה, במידה והחרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס.

אך היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד איתי אופיר, אישר אמש (רביעי), במהלך דיון בוועדה המיוחדת הדנה בחוק, כי בחוק הגיוס החדש יש סנקציות פליליות. בניגוד לכל טענות המפלגות החרדיות והשרה שקד.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', אופיר - שעמד בראש הוועדה שניסחה את החוק החדש: "במידה ובמשך שלוש שנים רצופות לא תהיה עמידה ב־85% מיעד הגיוס - החוק פוקע, כשהמשמעות דה־פקטו היא שיחול חוק שירות ביטחון".

לדבריו: "המשמעות כשאומרים 'סנקציות פליליות' היא שחל חוק שירות ביטחון. ומי שחייב בהתייצבות (לצבא) בהתאם לחוק ולא מתייצב - חלות עליו סנקציות פליליות".

ח"כ אלעזר שטרן, נציג יש עתיד בוועדה הגיב בחצי התלהבות ואמר: "לכל אורך הדרך אמרנו שהחוק הזה שמוביל משרד הביטחון הוא כמו החוק שהציעה יש עתיד בעבר והוא מוביל לסנקציות פליליות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר