הותר לפרסום

עובד חברת סייבר מואשם בפגיעה בביטחון המדינה

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר כתב אישום חמור נגד מתכנת בכיר לשעבר בחברת NSO, העוסקת בהגנה מפני תקיפות סייבר, בחשד שתכנן לפגוע בביטחון המדינה (משפט)

ב. ניסני | כיכר השבת |
למצולם אין קשר לנאמר בידיעה. אילוסטרציה (צילום: Flash90)

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום חמור נגד עובד (38) לשעבר בחברת NSO, חברה העוסקת בלוחמה בסייבר, בחשד לגניבת תוכנה וניסיון למכור אותה בדארקנט. סעיף האישום: ניסיון לפגיעה ברכוש באופן שהיה בו כדי לפגוע בביטחון המדינה, גניבה בידי עובד, ביצוע פעולת שיווק ביטחוני ללא רישיון שיווק ביטחוני ושיבוש או הפרעה לחומר מחשב.

מכתב האישום עולה כי הנאשם עבד בתפקיד בכיר בחברת NSO. במסגרת תפקידו, קיבל המתכנת גישה לשרתי המחשב של החברה, לכלים שפיתחה החברה ואשר מאוחסנים בשרתים, ולקוד המקור של מוצרי החברה המאוחסנים אף הם בשרתים.

לפני כשלושה חודשים הנאשם זומן לשימוע לפני פיטורין ובסיומה הוא חיבר ההתקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד לרשותו את התוכנות, המוצרים והמידע, לרבות קוד המקור של התוכנות. שוויים של מוצרי החברה שגנב הנאשם נאמד במאות מיליוני דולרים.

בבקשת המעצר נכתב כי "המשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו בצורה מתוחכמת ותוך שימוש ביכולותיו הטכנולוגיות הגבוהות... המשיב ביצע את העבירות בעבור בצע כסף, למרות שהיה מודע לכך – או לפחות את עצם עיניו לכך - שהעבירות יובילו לפגיעה בביטחון המדינה, ועשויות להוביל לקריסת החברה, שמעסיקה כ-500 עובדים וששוויה מוערך בלפחות תשע מאות מיליון דולר... כל אלה מלמדים על המסוכנות הרבה הנשקפת מהמשיב, ועל החשש הרב שהמשיב ימשיך לסכן ביטחון המדינה ושלום הציבור אם ישוחרר".

פרקליטו, עו"ד אבי חימי מסר בתגובה: "לאחרונה בישראל מתאהבים בפרשות ביטחוניות ופרשות ריגול. אבל בין הלקוח שלי לבין פגיעה בביטחון המדינה אין דבר וחצי דבר. אין עוול גדול מהדבקת תווית של עבריין ביטחוני למרשי. מדובר בסכסוך מתוך דיני העבודה שיצא מפרופורציות. מרשי אזרח הגון, אוהב את מדינת ישראל ומעולם לא חשב לפגוע בביטחונה. אני מאמין שכשהתיק ינוהל בבית המשפט, נגיע לחקר האמת ונראה שההאשמות חסרות פרופורציה ובסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר