אינדונזיה: הר געש התפרץ באי מלא בתיירים

הר הגעש אגונג, המתנשא לגובה של 3 ק"מ וממוקם באי התיירותי באלי באינדונזיה, התפרץ בדקות האחרונות לעיני התיירים הנדהמים, הפוקדים את האי התיירותי (חדשות בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
תחילת התפרצות הר הגעש אגונג (צילום: shutterstock)

הר הגעש אגונג, המתנשא לגובה של למעלה מ-3 ק"מ, התפרץ בדקות האחרונות. ההר ממוקם באי באלי, אחד מאיי הארכיפלג האינדונזי המשמש כאתר תיירות פופולרי. בשלב זה לא ידוע על הרוגים או על נזק.

האי מושך אליו תיירים מכל העולם, ויש בו בין היתר ג'ונגל טרופי, שרשרת הרי געש, חופים ארוכים ושדות אורז. הר הגעש שהתפרץ, אגונג, הוא גם ההר הגבוה בבאלי - 3,031 מטרים. תושבי האי הם עובדי אלילים ומאמינים שבהר הזה שוכנים האלים וכן רוחות המתים.

חופיה המרהיבים של באלי (צילום: Shutterstock)

יצויין כי ההר התפרץ גם ב-1963. הוא גרם אז למשבר שנמשך שנה, שבו נהרגו כאלף בני אדם, ומספר כפרים נהרסו לחלוטין. ההתפרצות אירעה בדיוק כאשר התושבים היו עסוקים בטקס פגאני של "פיוס האלים" השוכנים לפי אמונתם בהר, טקס הנערך אחת למאה שנים בלבד.

מאז, בכל מקרה שבו עלה חשש להתפרצותו של ההר הקטלני, פונו עשרות אלפים מתושבי האי, בוטלו טיסות והועלתה רמת הכוננות. המצב מעמיד את חייהם של תושבי באלי בסכנה מתמדת, אך האפר הוולקני המתפרץ מאגונג משמש כדשן המחייה את צמחיית האי האקזוטי.

ביטול טיסות בשדה תעופה מקומי לפני כחודש (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר