מתקפה בוועדת הגיוס

מקלב לנציג משרד הביטחון: "אנטישמי" • צפו

בדיון בוועדת הגיוס תקף ח"כ אורי מקלב את ח"כ אלעזר שטרן על פרסום דברי היועמ"ש של משרד הביטחון בנוגע לסנקציות פליליות וכן את נציג המשרד שרצה להכאיב בכיס • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אורי מקלב ו"האנטישמי" (באדיבות המצלם)

הוועדה המיוחד להסדרת מעמדם של בני הישיבות, בה חבר ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה', התכנסה היום (חמישי) החל משעות הבוקר ליום דיונים ארוך עד לשעות הלילה המאוחרות.

למרות הודעת הוועדה כי צפויות הצבעות כבר היום, מעריכים גורמים בוועדה כי לא ניתן יהיה להגיע להסכמות במהלך היום, והמשך הדיונים ימשך על פני שבוע הבא.

במהלך הדיון התעוררה סערה כאשר נציג משרד הביטחון דיבר על הסנקציות הכלליות הקבועות בחוק ואמר: "אני רוצה שיכאב בכיס". מקלב הגיב בכעס לעברו: "אתה אנטישמי".

יצויין כי הבוקר הסביר חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב את אי התערבותו בדיונים האחרונים ואמר כי אנחנו נמצאים פה כדי לשמור על מעמדם של לומדי התורה. "אני לא מתערב בדיון כיון שכעת הסעיפים הללו מדברים על בחורים שעוזבים את עולם התורה", אמר מקלב והדגיש כי "כמעט על כל מילה שנאמרת פה אנחנו לא מסכימים, אנו לא יכולים להסכים שיש אי שוויון בגיוס כאשר יש מחסור גדול במספר לומדי התורה".

ח"כ אורי מקלב בוועדה

בהמשך הדיון תקף ח"כ אורי מקלב בחריפות את ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' שבשל הקשרים של לפיד פורסמו דבריו של יועמ"ש משרד הביטחון בנוגע לסנקציות הפליליות בחוק הגיוס. ח"כ עומר בר לב הצטרף אף הוא לדברי ח"כ מקלב ואמר כי הביאו רק את מחצית הדברים בכדי לסלף.

"אין כל חידוש בדבריו של היועמ"ש. גם במסקנות הוועדה וגם בחוק", אמר מקלב. "כתוב שאם אין עמידה ב-85% מיעדי הגיוס חוזרים לחוק הקודם, לאחר שש שנים אם לא עומדים ביעד, יש שנה לכנסת לתקן את החוק, כך שלהגיד שזהו חוק הדומה לחוק לפיד, זה הפך המציאות ופייק ניוז, כל אחד שקרא את החוק מבין מיד שיש שוני מהותי בין הדברים, כאן בוועדה רוב הנוכחים לא הסכימו עם האמירה הזו, היועמ"ש, חברי הכנסת, כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר