טור דעה

נתניהו מכחיש שואה // הרב אברהם קריגר

כיצד מתחתית הסולם הערכי והמוסרי, נישאו על ידינו הפולנים להיות סמל למצילי יהודים? כיצד עומד ראש הממשלה וחותם על מסמך שהינו לא אחר מ"הכחשה רכה" של השואה? • הרב אברהם קריגר, ראש מכון 'שם עולם', זועק את זעקת נרצחי השואה (טור דעה)

הרב אברהם קריגר | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו)

בימים אשר העם היהודי מצליח ושומר על הנרטיב היהודי, לאשר ארע לפני אלפי שנים: חורבן המקדש וגלות ישראל,
עומד ראש ממשלה יהודי שידו אינה רועדת מאימה - אימת השליחות והייצוגיות לשישה מליון הנספים ולעוד המעטים ששרדו אך כבר אינם יכולים לצאת ולזעוק, עומד הוא וחותם על מסמך שהינו לא אחר מ"הכחשה רכה" של השואה.

מסמך אשר בין שורותיו יש הקצנה וסילוף לכל מושג.

כיצד הפכה המציאות בה חלק משמעותי וניכר (בלשון המעטה) של העם הפולני אשר נע בין עמידה מהצד תוך חיכוך ידיים בהנאה, לבין רצח נתעב של יהודים כאשר אין אף גרמני ברקע, למציאות מקום, של "אנשים מסוימים.. שחשפו את הצד האפל"?

כיצד לאוכלוסיה יהודית של כ-3.4 מליון יהודים נמצאו בפולין כ-6532 חסידי אומות עולם מוכרים בלבד, בעוד בהולנד לדוגמה, לאוכלוסיה יהודית של 145,000 יהודים נמצאו כ-5415 חסידי אומות עולם?

כיצד מתחתית הסולם הערכי והמוסרי, נישאו על ידינו הפולנים להיות סמל למצילי יהודים?

כיצד הפכו הם בהודעת משרד ראש הממשלה למילים: "מעשי גבורה של פולנים רבים"?

כיצד ניתן לומר על מי שתורמים תרומה מכרעת למאמץ הגרמני להשמדת העם היהודי בכללותו דווקא על שטחם - פולין, לאלו הסובלים כדברי משרד ראש הממשלה, "מסטראוטיפ לאומי שלילי"?

מסמך זה, המהווה מסמך בו עדיין יכולים מתי המעט ששרדו לראות כיצד רוצחי הוריהם ומשפחתם, במקום להכות על חטא, חובטים בעובדות. כיצד צאצאיהם וצאצאי הנרצחים אומרים "שאנו והפולנים חולקים כבוד הדדי ורגישות היסטורית... להיסטוריה המ.ש.ו.ת.פ.ת. שלנו".

שמעתם, לי ולמי שחלקים ניכרים מעמו שיתפו פעולה בדרך זו או אחרת עם הגרמנים. אני שותף היסטורי.

נכון יהיה שמיידית תצא הודעה ממשרד ראש הממשלה בה מבקשים הם סליחה ומחילה מהורינו. בה מביעים הם התנצלות על השגגה שיצאה תחת ידם.

אין להמתין. אלא מיידית לקרוע את ההודעה המשותפת, כדי שלא תהיה חלילה נשק בידי מכחישי שואה. שלא נעמוד במציאות בה הורינו ששמרו על כבודם היהודי, בשומרם על מוסריותם וערכיהם, יראו שבניהם, אך שבעים שנה מאוחר יותר, לא מסוגלים לעמוד בעוז ולדחות את מסכת השקרים הנבזית של ממשלת פולין העכשווית.

זה הרגע בו יש להציף כל מדיה אפשרית במחאה וסלידה מהודעה עגומה זו.

  • הכותב הינו ראש מכון "שם עולם", מכון שואה ואמונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר