המלצות המומחים

משרד הבריאות מזהיר: כך תתגוננו מגל החום

גל החום ששורר כעת, ויתחזק בהמשך היום, עלול לגרום לפגיעות כלל האוכלוסייה, אך בעיקר בקרב בני גיל הזהב והחולים במחלות כרוניות • אלו המלצות משרד הבריאות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

משרד הבריאות פרסם בשעות האחרונות הודעה, בה הוא מעדכן את הציבור כי "היום (ראשון) צפוי גל חום כבד".

המשרד רואה לנכון ליידע את הציבור הרחב, ובפרט את אוכלוסיית הקשישים, כי על פי השירות המטאורולוגי ישרור היום כאמור מזג אוויר חם מהרגיל, בו יהיו עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ.

"על הציבור הרחב, ועל אוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על הנהלים הבאים: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

הטמפרטורות הצפויות בשעות הקרובות, וככל הנראה גם מחר: ירושלים 32, תל אביב 31, חיפה 32, טבריה 40, קרית שמונה 38, צפת 32 ובאר שבע 37 מעלות.

המלצות המשרד (צילום: משרד הבריאות, לפ"מ)

ואלו הן ההמלצות המפורטות של מומחי הבריאות בישראל: "יכולות להיות דרגות שונות של פגיעה מחום. הפגיעות החמורות הן: מכת חום - הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה: מנגנון ההזעה אינו יעיל, וטמפרטורת הגוף עולה במהירות, לעתים מעל - 41 מעלות צלזיוס בתוך רבע שעה (!); ותשישות חום - זה מצב מתון יותר של פגיעה מחום, ועלול להתפתח לאחר חשיפה לחום במשך מספר ימים בהיעדר שתיה מספקת."

"הסכנה הבריאותית ממזג אויר חם גדולה במיוחד בגיל המבוגר. סכנה גדולה עוד יותר קיימת עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מחלות כרוניות, מטופלים בתרופות מסוימות, בעת מחלה חריפה או במצב של חסר בנוזלים (התייבשות)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר