דרמה אנושית

התרגשות עולמית: 4 ילדים חולצו מהמערה בתאילנד

חבריהם עדיין קבורים עמוק בתוך המערה המוצפת בתאילנד, אך הם - החזקים שבחבורה - חולצו בשלום. החשש שעדיין קיים: הצפה נוספת שתגרום למותם של שאר הילדים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאחר 15 יום בבטן האדמה, ו-8 שעות אחרי פתיחת מבצע החילוץ, חולצו ארבעה ילדים ראשונים מהמערה אליה הם נכנסו עם חבריהם לפני כשבועיים.

ארבעת הילדים יצאו מהמערה המוצפת בליווי צוללנים, לאורך יותר מ-3 ק"מ, ומדיווחים ראשוניים עולה כי מצבם טוב יחסית.

יו"ר מחלקת הבריאות של מחוז צ'יאנג ראי, טוסתפ בונתונג, עדכן: "ארבעת הילדים הראשונים שחולצו הועברו לבית חולים שדה שהוקם ליד המערה, ואנחנו עורכים להם בדיקות גופניות. הם עדיין לא הועברו לבית החולים".

תחילה, טרם החילוץ המוצלח, דווח כי הילדים חולקו לארבע קבוצות, כשהראשונה שבהן היא החזקה ביותר מבחינה פיזית. אליה משוייכים ארבעת הילדים שחולצו. שתי הקבוצות הבאות, שחילוצן יחל רק בעוד זמן רב, מונות שלושה ילדים כל אחת. בקבוצה האחרונה ישנם שני ילדים ועוזר המאמן של קבוצת הכדורגל שלהם.

החילוץ התבצע כאמור כששני צוללנים מלווים כל ילד, באמצעות חבלים, במעברים השונים במערה, במסע שנמשך 11 שעות הלוך וחזור, כשהם חובשים כל העת מסכות על פניהם. כשהם מגיעים למעברים צרים במיוחד, הצוללנים משחררים את מכלי החמצן שעל גבם ומגלגלים אותם בעדינות.

העולם עוקב בדאגה, כבר כשבועיים, אחר גורלם של הילדים הללו, מחשש שבכל רגע נתון צפויות הצפות חזקות בתוך המערה בה הם לכודים, שיגרמו חלילה למותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר