"פריצות, ניבול פה"

הראשון לציון: גם תלמיד ישיבה שאינו "מתמיד" לא יתגייס

הראשון לציון והרב הראשי הגר"י יוסף התייחס במרומז לחוק הגיוס החדש וקבע: גם תלמיד ישיבה שאינו 'מתמיד' לא צריך להתגייס לצבא: "אולי גם יכול להתקלקל. יש שם פריצות, ניבול פה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: ישי כהן )

על רקע סערת חוק הגיוס החדש, הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התבטא כי כל תלמיד ישיבה לא צריך להתגייס לצה"ל, גם כזה שאינו 'מתמיד'.

במהלך שיעורו השבועי התייחס הראשל"צ לתקופת 'בין הזמנים' והזהיר את תלמידי הישיבות לנהוג בזהירות בזמן שהם מטיילים ולא לגרום לחילול ה'.

לדבריו: "הם לא מבינים כמה ערך של התורה, כמה החשיבות של התורה. התורה מגנה על עם ישראל. מסכנים, לא מבינים. צריך להסביר להם את זה, לא יודע אם יקבלו. חינכו אותם מקטנות ככה. אני לפעמים מדבר עם שרים וראשי ערים, הם לא מבינים".

הרב הראשי הוסיף: "יש אחד גם כן אמר השבוע, בשם הרב שלו, שאומר שצריך עבודה ותורה. לא רק תורה אלא גם עבודה, לכן הוא בעד שילכו לצבא. אוי ואבוי, מי שעוסק בתורה, מי שבן תורה, ילך לצבא? אין דבר יותר טוב מהתורה".

הרב הראשי הדגיש: "אפילו לא מתמיד, אפילו לא מתמיד. אבל הוא לומד? עוסק בתורה?.. ילך שם לצבא, לא יכול לעסוק בתורה, אולי גם יכול להתקלקל, מי יודע. הצבא שלנו זה כמו הצבא של דוד המלך? שלא היה שם נשים. היה הצבא כמו הצבא שלנו היום? יש שם פריצות, ניבול פה. אז איך אתה אומר דבר כזה?".

הגר"י יוסף סיכם וקבע: "בחורי ישיבות, מי שזכה להיות בישיבה, אפילו שהוא לא מתמיד, אשריו ואשרי חלקו, שימשיך ולא שום דבר אחר. עליהם גאוותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר