דאגה בישראל

הלילה: רעידת אדמה נוספת בעוצמה 3.3

הלילה אירעו עוד כמה רעידות אדמה כשהחזקה שבהן בעוצמה של 3.3 בסולם ריכטר. המומחים סבורים כי יש לחזק את ההיערכות של המדינה למקרה של רעידת אדמה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הלילה (שני) בשעה 00:42 הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 3.3, בצפון הכינרת. אמש, בשעות 23:03 ו-22:00, הורגשו רעידות משנה בעוצמה של 3.2 ו-3.1 (בהתאמה).

אתמול במהלך היום היו רעידות אדמה נוספת, כשהמשמעותית מביניהם נרשמה סמוך לשעה 16:30 באזור הכינרת. מנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיסי, דב זאקוסקי, ציין כי מדובר ברעידה בעוצמה של 3.9 דרגות, ובעומק של 4 קילומטרים. המוקד היה כ-8 קילומטרים צפונית-מזרחית לטבריה. גם מעט אחרי השעה 14:00 הורגש רעש אדמה קל באזור הכינרת. לפי המכון הגיאופיסי, עוצמת רעש האדמה אז הייתה בסביבות 3 דרגות.

למרות המספר הרב של רעידות האדמה, המומחים טוענים כי בעבר כבר היו רצפים דומה שהסתיימו ב"ה ללא רעידה משמעותית יותר וכי אין חוקיות בדברים אלו. אף גם אלו המרגיעים סבורים כי יש לחזק את ההיערכות של מדינת ישראל לרעידת אדמה משמעותית.

ראש העיר טבריה יוסי בן דוד, כינס בעקבות הרעידות האחרונות שהורגשו בעיקר בעירו, הערכת מצב עם מנהלי המכלולים בעירייה, קב"ט העירייה ומהנדס העיר. טרם הערכת המצב בוצע סיור מקיף במוקדים שונים בשכונות שבו נטלו חלק ראש העיר בן דוד, בכירים במשרד השיכון והבינוי, מנהל מחוז צפון בחברת עמידר, מהנדסים, יועצים, וכן גורמים במנהלת ההתחדשות העירונית ומנהלת השיקום.

בסיור נבחנו נזקים שונים שאירעו כתוצאה מרעידות האדמה האחרונות, לטענת התושבים. צוותים של העירייה ביצעו תיקונים ראשוניים וחיזוקים הנדסיים במקום. ראש העיר שוחח עם מפקד פיקוד העורף וסיכם איתו על הקצאה של עשרה מהנדסים לביצוע סקר מבנים, כולל בשכונות הוותיקות, ומתן סיוע בהצטיידות ורכש באמצעים נוספים לשעת חירום לעיר טבריה. ברחוב שיזף בעיר המליצו מהנדסים על בחינת הוצאת צווי פינוי לשלוש דירות - המלצה שנבחנת על ידי הרשות המקומית אל מול הגורמים הרלוונטיים.

עיריית טבריה הפעילה אמש "קו חם" עבור אנשים שזקוקים לעזרה בשל חרדה. המעוניינים בסיוע יפנו למוקד 106 ויופנו לצוות עובדים סוציאליים 24 שעות ביממה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר