הקמפיין ניצח

אושר בוועדת שרים: משלוחי העגלים יופסקו

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר אליה הצטרפו חברי כנסת מכל הסיעות כדי לצמצם את משלוחי העגלים החיים מחו"ל בשל צער בע"ח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עגלים (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

הקמפיין נגד הובלת בעלי חיים לישראל הצליח: וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), המשותפת ל-28 חברי כנסת ממפלגות שונות ותאפשר הפחתה הדרגתית בכמות בעלי החיים המיובאים מחו"ל בספינות משא לפיטום ושחיטה בישראל.

המהלך גם זכה לברכתו של רוה"מ, בנימין נתניהו שציין בהודעתו לאחר האישור כי "חובה לעשות תיקון אמיתי לצער הגדול הזה שנגרם לבעלי החיים". רעייתו שרה נתניהו הוסיפה ובירכה על החלטת ועדת השרים. ״אני מברכת על אישור הצעת החוק הההומני והמוסרי להפסקת המשלוחים החיים של בעלי חיים לישראל. אין שום יצור חי שמגיע לו לסבול סבל נוראי שכזה ולנו כחברה אסור להשלים עם המצב הקיים״.

לדברי היוזמים, ההצעה נועדה "להפסיק את הסבל החמור והמיותר שנגרם למאות אלפי בעלי-חיים שמיובאים לישראל במסעות קשים ואכזריים – רק על מנת להישחט בסוף הדרך", כך נכתב בדברי ההסבר שצורפו להצעת החוק.

"בעלי-החיים מיובאים מאוסטרליה וממזרח אירופה, במסעות ימיים ממושכים, שעשויים להימשך שבועות. במהלך המסע בעלי-החיים מוחזקים בצפיפות קשה, מתבוססים בצואתם ובצואת חבריהם, וסובלים מעומסי חום, מטלטלות הדרך ומפגיעות קשות נוספות. רבים מהם חולים ורבים אינם שורדים".

עוד נכתב בהצעת החוק כי "מומחים וגופים מקצועיים בארץ ובעולם שותפים כולם לעמדה לפיה יש להימנע ככל הניתן מהובלת בעלי-חיים חיים, לקצר את משכי ההובלה ככל הניתן ולהמיר משלוחים חיים בסחר בבשר. זאת משום שהובלת בעלי-חיים כרוכה בהכרח במצוקה קשה".

ח"כ זוהר ציין בהודעתו כי "מדובר בחוק חשוב שנובע ממגוון רחב של שיקולים והיבטים לדרכה של מדינת ישראל ולערכיה. הגיעה העת לעצור את הצער הרב אותו בעלי החיים חווים בדרך ארצה לקראת שחיטתם. אין חולק שמדובר בהליך נסיעה קשה ומיותר שגורם סבל אדיר לבעלי החיים. הצעת החוק שלי תצמצם את היקף יבוא המשלוחים החיים במקביל לעידוד היבוא של בשר טרי פטור ממכס ועידוד הגידול המקומי".

363 אלף עגלים וטלאים חיים יובאו באמצעות ספינות משא מאוסטרליה ואירופה, במטרה לפטם את החיות ולשחוט אותן בארץ , מאז תחילת השנה עד חודש יוני. אשתקד יובאו בתקופה המקבילה כ-267 אלף בעלי חיים ולטענת ארגוני צער בעלי החיים, מדובר בעלייה של 36 אחוז.

בחודשים האחרונים נערך קמפיין נרחב נגד הובלת בעלי החיים. הקמפיין כלל גם מודעות ענק על אוטובוסים תחת הכיתוב "להפסיק את משלוחי המוות".

על פי הצעת החוק, הפתרון יהיה יבוא בשר טרי מחו"ל שנמכר בארץ במחירים נמוכים ממחיר הבשר שמקורו בבעלי חיים שיובאו לישראל כשעודם בחיים ונשחטו בארץ, וכי היקף היבוא של בשר טרי עשוי לגדול נוכח הקלות ופטורים במכס.

הצעת החוק הציעה לצמצם את היקפי המשלוחים באופן מדורג תוך הרחב היקף היבוא הפטור ממכס, עד להפסקת המשלוחים החיים תוך 3 שנים וכי החל מ-2019 מכסת היבוא לא תעלה 75 אחוז ממספר בעלי החיים שיובאו ב-2017 ותצומצם בשיעור ניכר ע"י שר החקלאות בהתאם למצב השוק.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בירך על תמיכת הממשלה בהצעת החוק וציין כי מדובר ב"מאבק שהובלתי מאז שכיהנתי כשר להגנת הסביבה. הובלת בעלי חיים לארץ כרוכה בסבל נורא ועלינו למנוע את הסבל המיותר הזה כאשר יש לו חלופה סבירה שגורמת לפחות צער וכאב לבעלי החיים. זו חובה מוסרית".

הצעות חוק דומות הוגשו בעבר על חברי כנסת מהליכוד, המחנה הציוני, מרצ ויש עתיד. עד כה חתמו על ההצעה חברי כנסת מהמפלגות ליכוד, ש"ס, המחנה הציוני, כולנו, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר