האדמה רועדת

ביום רביעי: משרד הביטחון יערוך כנס חירום

משרד הביטחון יקיים כנס חירום מיוחד, בהשתתפות כלל גורמי החירום והרשויות המקומיות, בעקבות עשרות רעידות אדמה ורעידות המשנה שפוקדות בימים האחרונים את צפון הארץ (חדשות)

רעידת אדמה בנפאל. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

משרד הביטחון יקיים כנס חירום מיוחד בעקבות עשרות רעידות אדמה ורעידות המשנה שפוקדות בימים האחרונים את צפון הארץ, כך מדווח ניר דבורי ב'החדשות'.

לפי הדיווח, בכנס שייערך ביום רביעי הקרוב, ישתתפו לצד משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית, כל הגופים שאמורים לטפל במקרה בו תתרחש רעידת אדמה חמורה, בהם פיקוד העורף, משטרה, כבאות והצלה, מד"א וראשי הרשויות המקומיות.

מי שיוביל את הכנס הוא המשנה למנכ"ל משרד הביטחון וממלא מקום ראש רח"ל רוני מורנו, כאשר המטרה היא להיערך להמשך הרעידות ואולי אף להחמרתן מאחר וכרגע אף אחד לא יודע מה צפוי לקרות.

לפי הדיווח של ניר דבורי, בכנס ידונו בשפה המשותפת בין כל גופי החירום, ברענון תפיסות ההפעלה והפקודות שיופעלו במקרה שחלילה תתרחש רעידת אדמה חמורה ויאלצו להפעיל את כלל הגופים באופן מיידי.

בנתיים כבר הועברו הנחיות לכלל הגופים מכל המחוזות וכן למשרדי הממשלה לרענן את הנהלים.

בשנת 2004 הוקמה ועדת היגוי בהשתתפות משרדי ממשלה שהציגה תוכנית למקרה בו תתרחש רעידת אדמה חמורה בעוצמה של 7.5 דרגות. לפי התרחיש הרי שרעידה כזו תגבה את חייהם של כ-16 אלף ישראלים. בנוסף, כ-6,000 יפצעו קשה ו-83 אלף באורח קל. 377 אלף איש יפונה מבתיהם, 10 אלף מבנים יהרסו, נזק כבד ייגרם ל-20 אלף מבנים אחרים ונזק קל עד בינוני ייגרם ל-104 אלף מבנים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר