חשיפת "כיכר השבת"

נציג הרבנים תקף: "מתווה הכשרות חמור נגד רבני ישראל כולם"

הגאון רבי יוסף שלוש, נציג רבני ישראל, השתתף בישיבת סיעת ש"ס בכדי להודות לדרעי על פועלו בנושא 'משגיח - מושגח, אך הבהיר ותקף שוב: מתווה הכשרות פוגע ברבני ישראל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בישיבת מועצת הרבנות הראשית האחרונה, הודיע הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי דוד לאו, כי החליט להוריד מסדר יומה של המועצה את נושא 'מתווה הכשרות', בכדי שתעלה על שולחנו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שינהל את מועצת הרבנות בחמש שנים הקרובות.

מאחורי הקלעים, כפי שנחשך לראשונה ב"כיכר השבת", מדובר בהמשך קריסת 'מתווה הכשרות', לאחר שהרבנים החתומים עליו חזרו בהם, ימים ספורים לפני ישיבת מועצת הרבנות.

לטענות הרבנים נגד מתווה הכשרות הצטרף אמש (שני) הגאון רבי יוסף שלוש, נציג רבני ישראל, שהביע באוזניי השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, כי הראשל"צ הגר"י יוסף יוריד מסדר היום את 'מתווה הכשרות'.

הרב שלוש הגיע להודות לשר דערי שפעל למען נושא הפרדת 'משגיח מושגח', והביא להסכמה בין המשגיחים לממשלה: "הרב אריה לקח את זה בכל הכוח בידיים. מחק את הבעיה. אני רואה אותה מחק, והוא ימשיך, כפי שהוא אמר, הנושא של סכסוך העבודה לא יהיה".

אך, שניות לפני שהודה לדרעי, הוא ביקש להעביר מחדר סיעת ש"ס מסר ברור, במילים קשות, לכל אלו המבקשים לקדם את מתווה הכשרות: "במשך חודשים אנחנו נאבקים. עשינו שני מאבקים, אחד בעניין של הרבנים. מתווה הכשרות שהיה חמור מאוד כנגד רבני ישראל, כולם, רבני ערים, רבני התיישבות. וזה, הרב לאו הסיר את זה מסדר היום. אנחנו בטוחים שגם הראשון לציון יסיר את זה מסדר היום".

חשיפת "כיכר השבת", בחודש השבוע

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מתווה הכשרות קרס לאחר שהרבנים החתומים על המתווה חזרו בהם. מה שהוביל למצב שמתווה הכשרות לא עלה להצבעה במועצת הרבנות, מלבד סעיף 'משגיח-מושגח'.

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הסביר בישיבת המועצת: "היות ונבצר מעמיתי הראש"ל הרב יוסף נשיא בית הדין הרבני הגדול, ומי שאמור לכהן כנשיא מועצת הרה"ר בעוד כחודש ימים, להשתתף בישיבה זו, איני מעלה את הנושא לדיון היום. אני מעביר את נושא התקנון לפתחו של הנשיא הנכנס.

"בעניין יישום מתווה הכשרות, היות והוא יחל בפועל בתקופת כהונת הנשיא הנכנס, וענייני הכשרות תהיינה תחת סמכותו, איני מוצא כראוי לקבל החלטה שנוגעת לתפקידו. על כן אני לא מעלה לדיון גם את נושא מתווה הכשרות, זאת, למעט פרט אחד מהמתווה, נושא שעניינו ביטול הזיקה שבין המשגיח למושגח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר