קרית ארבע

בג"צ חייב שעות מעורבות והבריכה תיסגר

בג"צ חייב את המועצה בקריית ארבע לפתוח את הבריכה לשעות מעורבות עבור החילונים, הרבנים אסרו לחדש את המנוי וכעת 'בריכת המריבה' עומדת בסכנת סגירה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האם בריכת השחייה בקרית ארבע שעוררה סערה תיסגר? הבריכה עוררה סערה, כאשר תושבים חילונים ביישוב פנו לבג"צ שהורה לחייב את המתנ"ס המקומי, שמפעיל את הבריכה לתת להם גם שעות מעורבות. ביישוב מתגוררים גם חילונים רבים, כשליש מהתושבים.

הדתיים ביישוב כמובן לא היו מרוצים מההחלטה ורבני היישוב הורו להם שלא לחדש את המנוי לבריכה. התוצאה הישירה - גרעון שמעמיד את סגירת הבריכה על הפרק.

על פי הדיווח ב-ynet, בשבוע שעבר שיגרו מנהלי מתנ"ס קריית ארבע, שהוא הגוף שמפעיל את הבריכה, פירוט למועצה ובו נתונים על גירעון תקציבי של כ-300 אלף שקל. בגלל הגירעון הודיע המתנ"ס כי אין ביכולתו לשאת עוד בעלויות של תפעול הבריכה ולכן התפעול יועבר למועצה. גורמים במתנ"ס טוענים, כי הגירעון נבע בחלקו מהוראת רבנים לתושבים שלא לחדש את המינוי לבריכה.

אתמול (שני), קיים ראש המועצה, מלאכי לוינגר, פגישה עם נציגי התושבים החילונים ואמר כי נבחנות כל האופציות לגבי תפעול הבריכה. אחת האפשרויות היא לסגור את הבריכה בגלל מחסור בתקציב, אפשרות אחרת היא לנסות ולמצוא מפעיל חיצוני חדש שכמובן לא יהיה מחויב להחלטת בג"צ, כיוון שהוא יהיה מפעיל פרטי שיפעל ממניעים כלכליים בלבד.

המאבק סביב הבריכה מתנהל כשברקע מתקרבות הבחירות המקומיות. ראש המועצה לוינגר מנסה לאחד את היישוב בתמיכה בו, ובעקבות פסיקת בג"ץ פתח את הבריכה לשעות מעורבות. אבל המהלך גרר אחריו ביקורת קשה מהצד התורני ביישוב שרואה בפתיחת הבריכה שבירת הסטטוס קוו ביישוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר