לאחר שבועיים

תאילנד: 5 הלכודים האחרונים יחולצו היום

כוחות החילוץ בצפון תאילנד מקווים היום לסיים את האירוע המתיש בו נלכדו 12 נערים, חברי קבוצת כדורגל מקומית ומאמנם המבוגר במערה שהוצפה במי גשמים רבים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אמבולנס מפנה כמה מהמחולצים (צילום מסך)

פרשית הילדים הלכודים במערה בתאילנד כבר שבועיים ממשיכה לעורר עניין רב בעולם, כשהבוקר (שלישי) מקווים המחלצים להוציא את חמשת הלכודים האחרונים במערה שבצפון תאילנד. מדובר בארבעת הנערים האחרונים והמאמן שלהם, שעדיין תקועים בתוך המערה שהוצפה במי המונסונים.

בתוך כך, בשורות טובות מבית החולים, הנהלת בית החולים שאליו פונו הניצולים הראשונים, הודיעה כי מצבם של שמונת הנערים טוב, וכי הם אינם סובלים מבעיות ראייה כפי שחששו בתחילה. שני נערים עברו טיפול רפואי בשל זיהומים קלים בריאות, אך חלקם כבר מצליחים ללכת בכוחות עצמם ולאכול אוכל מוצק. לדברי בית החולים, הנערים יישארו בהשגחה בשבוע הקרוב.

"ארבעת הנערים הראשונים רעבים לעתים קרובות וזקוקים להרבה ארוחות", מסרו בבית החולים. "הם מספרים כמה הם שמחים לצאת מהמערה, ואנחנו נערוך להם בדיקות פסיכולוגיות בהמשך". עוד סיפרו הנערים כי במהלך שהותם במערה בשבועיים האחרונים הם לא נתקלו בבעלי חיים.

ה"גרדיאן" הבריטי דיווח, כי ארבעת הנערים שחולצו ביום ראשון הספיקו להיפגש עם הוריהם, וארבעת הנוספים שהגיעו אתמול ייפגשו עם קרוביהם בהמשך היום, לאחר שבתחילה היו בבידוד מחשש לזיהומים.

ביומיים האחרונים חולצו ממערת תאם לואנג ארבעה נערים בכל פעם. צוללנים של חיל הים התאילנדי ליוו את הילדים הצעירים בגילאי 11-16 במנהרות המוצפות והוציאו אותם מהמערה אחרי יותר משבועיים. משם הועברו להתאוששות בבית החולים.

הגשמים העזים שיורדים באזור, העלו חשש שמבצע החילוץ לא יסתיים היום. אתמול עוד נשמע מנהל תכנית החילוץ, אוסוטנקורן, מהוסס וכשנשאל אם מבצע החילוץ הבא יתבצע כבר היום אמר: "זה תלוי בתוכנית של הצוללנים. קבענו תוכנית חילוץ לארבעה אנשים. אם רוצים להוציא חמישה במקביל אז צריך לשנות אותה".

ראש צוות החילוץ הוסיף שהמחלצים הופכים למיומנים יותר, ושהחילוץ אתמול היה מהיר בשעתיים מזה שהיה שלשום. הוא הוסיף שהצוללנים צריכים הפוגה של 20 שעות לפחות בין מבצעי החילוץ, בעיקר כדי לחדש את אספקת החמצן בגלל הגשם העז שמציף את המערה.

יום החילוץ השני החל ב-11:00 שעון מקומי ונמשך תשע שעות. הצוללנים הובילו את הנערים בדרך צרה באורך של יותר מ-4 ק"מ, שכלל בחלק מהזמן צלילה של הנערים במעברים הצרים ביותר במערה. שני צוללנים ליוו כל אחד מהנערים הלכודים בדרך החוצה.

אחד המחלצים נהרג ממחסור בחמצן כאשר נכנס להביא לנערים בלוני חמצן ובעצם הפך בינתיים לנפגע הקשה היחידי באירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר