אאא

על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, נערכה בדיקה יחד עם המועצה לצרכנות ובה עשרת המוצרים הבסיסיים ביותר בין מאות סניפי הפארם ורשתות השיווק בפריסה ארצית רחבה. בין המוצרים השונים: תרכובת מזון לתינוקות, חיתולים, מגבונים, מרכך שיער לתינוקות, שמפו לתינוקות, דייסת דגנים ונוספים.

הרשתות שנבדקו בבדיקה זו היו: רשתות השיווק יינות ביתן, יוחננוף, שוק העיר, מגה בעיר, מחסני השוק, מגה בעיר, קינג סטור, שופרסל דיל, רמי לוי ועוד. בקרב רשתות הפארם נבדקו הרשתות ניו-פארם וסופר פארם. הרשתות שנסקרו (הן בתחום הפארם והן רשתות השיווק), הינן רשתות המעלות את מחיריהן לאינטרנט מדי יום, בהתאם לחוק שקיפות המחירים, ומחיריהן נבדקו באמצעות אפליקציית פרייסז.

רשימת המוצרים
רשימת המוצרים
הגדלה

הפער בין מוצרים בין הרשת היקרה לזולה ביותר:

• אל סבון לתינוק קמיל בלו קלאסיק 1 ליטר, נמכר בניו-פארם ב-12.90 ₪, לעומת 27.90 ₪ ברשת קינג סטור, פער של 116% בין המחיר הזול ליקר!

• תרכובת מזון לתינוק שלב 1 מטרנה אקסטרה קייר 700 גרם נמכר בסופר פארם ב-47.5 ₪, לעומת 69.90 ₪ בסטופ מרקט, בפער של 47%.

• שמפו סנסיטיב אל דמע ד"ר פישר 1 ליטר נמכר ברשת קשת טעמים ב- 25.90 ₪ לעומת 35.90 ₪ בניו-פארם - פער של 39%.

• מרכך לילדים מתיר קשרים הוואי 700 מ"ל נמכר ביינות ביתן ב-7.62 ₪ לעומת 14.90 ₪ בניו-פארם, פער של 96%.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

• חיתולים ליטל בייביז עד 6 קילו שלב 1 האגיס 40 יחידות נמכר בסופר פארם ב-26.71 ₪, לעומת 36.90 ₪ ברשת חצי חינם, פער של 38%.

• מגבונים מילוי ללא בישום האגיס 4 * 72 מגבונים נמכר בסאלח דאבח ב-14.98 ₪ לעומת 22.90 ₪ בחצי חינם, פער של 53%.

מחירי הסל
מחירי הסל
הגדלה

עו"ד ערן וולף, סמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות מסר: "חלק נכבד בהוצאות השוטפות של זוגות צעירים בישראל הוא בתחום התינוקות, מבדיקה שלנו במועצה רואים בברור שניתן לחסוך עשרות שקלים בקניית אותם מוצרים ממש".

ממשרד הכלכלה והתעשייה, נמסר כי המשרד מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחיה וישתמש בכלים העומדים לרשותו במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.