בעקבות "כיכר השבת"

האכלוס שנתקע: הכללים יוגמשו; המשפחות יכנסו לבתיהן

עיריית בית שמש החליטה להגמיש את הכללים למתן טופס 4, שחסרונו מנע עד כה את כניסת מאות משפחות חרדיות לבית שקנו במיזמי בניה בעיר • בכיר בעירייה: "הצעד שעשינו יבוא נגדנו" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כביש הגישה לאחד מהפרויקטים המדוברים (באדיבות המצלם)

מאות המשפחות החרדיות, שהיו אמורות בימים אלו להיכנס לביתם החדש בשכונת רמת בית שמש ג' 2, ולא מממשים את שאיפתם לזה בגלל התמהמהות בקבלת טופס 4 מהעירייה, תולים כעת תקווה בהתפתחות חיובית בפרשה.

כזכור, כפי שדווח ב"כיכר השבת", מאות משפחות של אברכים תכננו לעבור זה מכבר לגור במשכנם החדש אותו רכשו במיטב כספם, והעירייה מצידה הפנתה אותם תחילה למשרד השיכון, שלטענתה לא ביצע את עבודות הפיתוח והבטיחות הנדרשים.

כעת, כשלושה שבועות לאחר חשיפת הפרטים, מודיע ראש העיר משה אבוטבול על זירוז הליך קבלת טפסי 4, והגמשת הדרישות לשם כך, על מנת שיתאפשר להתחיל את האכלוס כמה שיותר מהר.

בכיר בעירייה מסביר ל'כיכר השבת' על הפרוצדורה לקבלת האישורים הנדרשים, ועל הרקע להשתלשלות הדברים: "ישנן עיריות בישראל שלא מתכופפות מול הלחץ הציבורי למהר עם האכלוס, ועד שאחרון ספסלי הרחוב לא הותקנו, הם לא מאשרים לאכלס את השכונה, אבל בבית שמש מדובר בפרדוקס שמלווה שכונות נוספות, ולכן אבוטבול הנחה את הצוות המקצועי לפעול ברגישות, להבין את מצוקת המשפחות - למרות שהוא יודע כי זה יפעל כנגדו כבומרנג...".

"אני מכיר את הקשיים", מוסיף הבכיר, "ויודע שיום אחרי - הצעד שעשינו למען התושבים יבוא נגדנו, עם תלונות שלא הכל מושלם בבניינים המדוברים, אבל אנחנו צריכים לראות מה היא טובת הציבור, ולא מה היא טובת נבחרי הציבור והשקט הנפשי שלהם".

חשיפת 'כיכר השבת': סבל המשפחות

ואכן, בעקבות פנייתו של ראש העיר, הציג היועץ המשפטי של העירייה עו"ד מיקי גסטווירט חוות דעת משפטית על אכלוס שכונות רמת בית שמש ג-2 ושכונת מ-3, שעדיין לא הושלמו בהן כל הליכי משרד השיכון, כאמור.

את חוות הדעת פותח העו"ד בהצגת דעתו, מנסיונו: "חלק ניכר מהרוכשים, לאחר מתן התעודה על ידי העירייה, הופכים למשמיעי ביקורת חריפה על הרשות, אשר ההינה לתת אישורים בטרם הושלמו כל הדרישות. לא זו אף זו, ישנם מקרים בהם אותם רוכשים אף לא בחלו בהגשת תביעות נגד הרשויות, בגין ליקויים שונים בשכונה, וזאת תוך התעלמות ו'שכחה' ממצבם ומתחינותיהם עצמם לרשות".

"עם כל הרצון לעזור, כאמור, הנחייתי המשפטית היא שללא קבלת אישור מיועץ בטיחות אין כל אפשרות למתן אישורי אכלוס. החשיפה הנזיקית בגין תביעות, אם וככל שתאפשר העירייה אכלוס של שכונה או מתחם ללא אישור בטיחות, חייבת להוביל אך ורק למסקנה האמורה".

אך עם סיום חוות הדעת, מסכים גם עו"ד גסטווירט: "בשורה התחתונה, אין מניעה עקרונית לקבלת החלטה על הגמשת הדרישות ככל שניתן על פי דין, ובתנאי כי הדבר אינו בא על חשבון אישורי הבטיחות הנדרשים ועל עמידה ודרישה להשלמת העבודות הנדרשות בתחומי המגרש על ידי הקבלנים, וזאת בהתאם להיתרי הבנייה".

חוות הדעת החדשה

ראש העיר משה אבוטבול, שקיבל לידיו את חוות הדעת המקצועית, אומר ל'כיכר השבת' כי העירייה תאמץ אותה: "נבוא לקראת הרוכשים ככל שניתן, אבל כמובן לא על חשבון הבטיחות ושלום הציבור. וחשוב שיהיה ברור היכן אוחז כל פרוייקט מבחינת הגימור, יש הרבה דיס אינפורמציה בנושא, וטוב שגם רוכשי הדירות יידעו את הדברים כפי שהם"

"הכי קל זה למתוח ביקורת, אבל כשיודעים את המצב לאשורו, מבינים טוב יותר להיכן הדברים צועדים, ואת אלו פרוייקטים נוכל כבר בימים הקרובים לאשר לאכלוס מיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר